Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Bilgisi Öğretimi | TRO3052 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Hasan Mesut Meral |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dilbilgisinin yeni Türkçe programındaki yerini tartışmak, sezdirme yollarını tanıtmak ve ortaokul dilbilgisi kazanımlarını incelemek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dil bilgisinin temel kavramları; Türkçenin ses, şekil, anlam ve söz dizimi yönünden temel özellikleri; dil bilgisi öğretimi ve dil bilgisi öğretiminin amacı; Türkçe Dersi Öğretim Programlarında dil bilgisi öğretimi modelleri ve yaklaşımları (Davranışçı, Bilişsel ve Yapılandırıcı) açısından değerlendirilmesi; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (1-8. Sınıflar) dil bilgisi kazanımları; dil bilgisi öğretiminde konular (ses bilgisi, şekil bilgisi, anlam bilgisi) ve öğretiminde izlenecek sıra; yöntem ve teknikler, etkinlik örnekleri; metin merkezli dil bilgisi öğretimi uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler dil bilgisinin Türkçe öğretimindeki yerini kavrar.
- Öğrenciler Türkçe öğretim programlarındaki dil bilgisi öğretimi durumlarını tartışır.
- Öğrenciler dil becerileriyle dil bilgisi öğretimini birleştirir.
- Dilbilgisi öğretimini içeren bütün bir eğitim durumu hazırlar.
- Dil bilgisi konularının öğretiminde uygun materyal tasarlayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi | |
2 | Dil bilgisi ve dil bilimi ilişkisi | |
3 | Dil bilgisi öğretiminin amaçları | |
4 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemler | |
5 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılan teknikler | |
6 | Dil bilgisi öğretiminin sorunları | |
7 | Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – davranışçı yaklaşım | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım | |
11 | Dil bilgisi öğretiminin yaklaşımları – yapılandırmacı yaklaşım | |
12 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme | |
13 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme | |
14 | Yapılandırmacı yaklaşıma uygun dil bilgisi etkinlikleri geliştirme | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 30 | 30 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|