Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Medya | OKL2110 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çocuğun bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişiminde medyanın rolünü anlamak, medya ile çocukluk obezitesi arasındaki ilişkiyi bilmek, medya şiddetinin farkında olmak, çocuk hakları, çocuk, aile ve medya arasındaki ilişkiyi tanımaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dijital medya ile ilgili literatürü açıklar ve dijital medya ürünlerini tanır.
- Çocuk haklarının temel ilkelerini Çocuk Haklarına Dair Sözleşmesini dikkate alarak açıklar.
- Çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir.
- Medyanın çocukların gelişimine olan etkisini bilir ve medyanın olumsuz etkilerini açıklar.
- Medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri belirler.
- Medya ve çocuğa ilişkin etik ilke ve kuralları tanımlar.
- Çocuk merkezli medya ile ilgili yeni öneriler geliştirir.
- Medyanın kullanımında ailenin ve okulun rolünü açıklar.
- Güncel tartışmalarla dersi ilişkilendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Ders izlencesi |
2 | Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) | İlgili Kaynaklar |
3 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları | İlgili Kaynaklar |
4 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları | İlgili Kaynaklar |
5 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi | İlgili Kaynaklar |
6 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi | İlgili Kaynaklar |
7 | Medya ve şiddet | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | sınav |
10 | Medya ve çocuk hakları | İlgili Kaynaklar |
11 | Medya ve çocuk hakları | İlgili Kaynaklar |
12 | Medya ve çocukluk obezitesi | İlgili Kaynaklar |
13 | Dijital medyaya erişim ve kullanımda ailenin rolü | İlgili Kaynaklar |
14 | Dijital medya kullanımında okulun rolü | İlgili Kaynaklar |
15 | sınav | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|