Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocukta Davranış YönetimiOKL212024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuklarda görülen olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenmesini ve sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirmeler yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiÇocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kırcaali-İftar, G.(Ed) (2003) Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Özyürek, M. (2004) Sınıfta Davranış Değiştirme. Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar (2004) Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlar.
  2. Öğrenciler olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri açıklar.
  3. Öğrenciler sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirir
  4. Öğrenciler sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri değerlendirir.
  5. Öğrenciler, davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının nasıl düzenlenmesi gerektiğini açıklar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda Davranış Sorununa Yol Açan Etmenlerİlgili Kaynaklar
2Sorunlu Davranış Özellikleriİlgili Kaynaklar
3Çocuklarda Olumlu Ve Olumsuz Davranışları Belirlemeİlgili Kaynaklar
4Davranış Problemlerine Yönelik Teknikleri Öğrenmeİlgili Kaynaklar
5Davranış Problemlerine Yönelik Teknikleri Öğrenmeİlgili Kaynaklar
6Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırmaİlgili Kaynaklar
7Çocuklara Uygun Davranışlar Kazandırmaİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İlgili Kaynaklar
10Uygun Davranışların Kazandırılmasında Diğer Düzenlemeler İlgili Kaynaklar
11Uygun Olmayan Davranışları Azaltma/ Ortadan Kaldırmaİlgili Kaynaklar
12Yaygın Görülen Davranış Sorunları Ve Giderilmesi İçin Kullanılan Stratejilerİlgili Kaynaklar
13Davranış Değiştirme ve Öğretim Sürecinde Aileİlgili Kaynaklar
14Davranış Değiştirme ve Öğretim Sürecinde Aileİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok