Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | OKL2130 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan, Mehmet Nur Tuğluk, Özkan Sapsağlam |
Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeler yapmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, çocukların motor gelişimi ve özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler oyun ve hareket arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlar
- Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri uygular
- Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri değerlendirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motor gelişimi ve özellikleri | İlgili Kaynaklar |
2 | Erken çocukluk döneminde motor gelişiminin önemi | İlgili Kaynaklar |
3 | Hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi | İlgili Kaynaklar |
4 | Oyun ve hareket arasındaki ilişki | İlgili Kaynaklar |
5 | Yaşlara göre hareket gelişimi | İlgili Kaynaklar |
6 | Yaşlara göre hareket gelişimi | İlgili Kaynaklar |
7 | Hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması | İlgili Kaynaklar |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | İlgili Kaynaklar | |
10 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama | İlgili Kaynaklar |
11 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri uygulama | İlgili Kaynaklar |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri uygulama | İlgili Kaynaklar |
13 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
14 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|