Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlamaya Giriş | MAT1171 | 4 | 5 | 3 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Matematik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emre Kolotoğlu |
Dersi Veren(ler) | Emre Kolotoğlu, Elif Tarım, Selmahan Selim |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı verilen bir problemi analiz edip algoritmasını oluşturabilme,hazırlanan algoritmayı bildiği programlama dilinde kodlayabilme, ve bir programlama dili hakkında temel bilgileri kazandırabilmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar hakkında temel bilgiler. Değişkenler, sabitler, aritmetik işlemler, karşılaştırma işlemleri,Verilen problemin analizi,Algoritmanın oluşturulması,Akış diyagramları; akış diyagramlarında kullanılan semboller,Programlama diline (C,C++,Java,..gibi) giriş, Programlama dilinde kontrol deyimleri, Programlama dilinde döngü deyimleri, Programlama dilinde dizi yapıları,Fortran Programlama dili veri türleri, kontrol deyimleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler problemleri analiz edebilecek ve algoritma oluşturabileceklerdir.
- Öğrenciler algoritmayı bildiği programlama dilinde kodlayabilecektir.
- Öğrenciler bir programlama dilinin temel kurallarını ve komutlarını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler bir programlama dilinde yazılmış kodu çözümleyebileceklerdir.
- Herhangi bir programlama dilini kolaylıkla öğrenebilme yetisine sahip olacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar hakkında temel bilgiler. Değişkenler, sabitler, aritmetik işlemler, karşılaştırma işlemleri. | Ders Kitabı 1 (Bölüm 1) |
2 | Verilen problemin analizi. | Ders Kitabı 1 (Bölüm 2) |
3 | Algoritmanın oluşturulması. | Ders Kitabı 1 (Bölüm 2) |
4 | Akış diyagramları; akış diyagramlarında kullanılan semboller. | Ders Kitabı 1 (Bölüm 3) |
5 | Akış diyagramları. | Ders Kitabı 1 (Bölüm 3-4) |
6 | Programlama diline (C,C++,Java,..gibi) giriş. | Ders Kitabı 3 (Bölüm 2) |
7 | Programlama dilinde kontrol deyimleri. | Ders Kitabı 3 (Bölüm 3) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Programlama dilinde döngü deyimleri. | Ders Kitabı 3 (Bölüm 4) |
10 | Programlama dilinde dizi yapıları. | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
11 | Programlama dilinde dizi yapıları. | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
12 | Diğer bir Programlama dilinde veri türleri, kontrol deyimleri.+ödev | Ders Kitabı 4-5-6 |
13 | Diğer bir Programlama dilinde veri türleri, kontrol deyimleri.+ödev | Ders Kitabı 4-5-6 |
14 | Diğer bir Programlama dilinde döngü deyimleri, diziler.+ödev | Ders Kitabı 4-5-6 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|