Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları | SNF2110 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Alternatif eğitim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları; taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları; birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları ve öğretim biçimini, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları, dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler, kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları hakkında bilgi sahibi olur.
- Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları; yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi sahibi olur.
- Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel dayanakları hakkında bilgi sahibi olur.
- Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması, sınıf yönetimi ve değerlendirme etkinlikleri ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
- Dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | 2 | - | - | - |
PÇ-2 | 2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
PÇ-4 | 1 | - | - | - | 2 |
PÇ-5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 2 | 3 | - | 2 | - |
PÇ-8 | - | - | 2 | - | - |
PÇ-9 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
PÇ-10 | - | - | 2 | - | 1 |
PÇ-11 | 4 | 2 | - | 3 | - |
PÇ-12 | - | - | 2 | - | 2 |
PÇ-13 | 2 | 2 | - | - | - |
PÇ-14 | 3 | - | - | - | 2 |
PÇ-15 | - | 2 | 1 | - | 2 |
PÇ-16 | 2 | - | - | 3 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler | İlgili kaynak |
2 | Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerinde çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları | İlgili kaynak |
3 | Taşımalı eğitim, taşımalı eğitimin avantajları ve dezavantajları | İlgili kaynak |
4 | Yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları | İlgili kaynak |
5 | Yatılı ilköğretim bölge okulları, yatılı ilköğretim okullarının avantajları ve dezavantajları | İlgili kaynak |
6 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler | İlgili kaynak |
7 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması | İlgili kaynak |
11 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanması | İlgili kaynak |
12 | Dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları | İlgili kaynak |
13 | Dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları. | İlgili kaynak |
14 | Dünyada birleştirilmiş sınıflarda öğretim uygulamaları. | İlgili kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|