Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | SNF2140 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirme yöntemlerinin kavratılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekler hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında bilgi sahibi olur.
- Geleneksel ölçme ve değerlendirme ile yeni ölçme ve değerlendirme araçlarını farklılıklarına göre karşılaştırabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | 1 | - | 1 |
PÇ-2 | - | - | - | 3 | - |
PÇ-3 | 1 | 3 | - | - | 1 |
PÇ-4 | - | - | 2 | - | 1 |
PÇ-5 | 2 | 2 | - | 2 | - |
PÇ-6 | 2 | - | - | - | 1 |
PÇ-7 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 2 | 2 | - | - | 3 |
PÇ-10 | - | - | 2 | 2 | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
PÇ-13 | 2 | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | 2 | 3 | 2 |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | İlgili kaynak |
2 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar | İlgili kaynak |
3 | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | İlgili kaynak |
4 | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | İlgili kaynak |
5 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar | İlgili kaynak |
6 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri | İlgili kaynak |
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri | İlgili kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | İlgili kaynak |
11 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | İlgili kaynak |
12 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | İlgili kaynak |
13 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | İlgili kaynak |
14 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | İlgili kaynak |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|