Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde kullanılan teknolojileri tanıyan, kullanımına aşina olan ve bileşenlerinin yapısını ve çalışma mantığını gerek yazılım gerekse donanımsal açıdan derinlemesine tanıyan, teknolojiyi kullanarak bilgiye ulaşabilen ve eğitim faaliyetlerinde etkin kullanan öğrenciler yetiştirmektir |
Dersin İçeriği | Matematik öğretiminde teknolojinin önemi; Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımı, bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli etkinlikler üretme ve uygulama; öğrenci ürünlerini değerlendirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - www.ytu.edu.tr, http://www.ktp.yildiz.edu.tr/, www.meb.gov.tr, www.yok.gov.tr, www.millikutuphane.gov.tr, www.bl.uk, www.loc.gov, http://www.eric.ed.gov. http://rega.basbakanlik.gov.tr, www.elsevier.com, www.springer.com, www.amazon.com www.geocebir.org, www.tekvar.com, www.cabri.com, www.wolfram.com/mathematica, www.maplesoft.com, Derive, http://www.mackichan.com/, www.bing.com, www.google.com, www.wikipedia.org, www.bilgisayardershanesi.com, www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/2276/unite02.pdf
- Karakırık, E. Doğan, M. (Eds) (2013). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı. Ankara, Nobel Yayınları, Doğan, M. ve Karakırık, E. (2011). GeoGebra Kullanım Klavuzu (Çeviri) Ankara, Nobel Yayınları
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Öğrenme ve öğretme sürecini zamanı etkin kullanarak, bireysel farklılıkları dikkate alarak, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirerek etkili bir şekilde yürütür. Üst düzey düşünme becerilerin geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem, ve teknikleri kullanır. Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve süreç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan , Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal gelişti Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu dersin öğretiminde anlatım, problem çözme-kurma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile birlikte dönem içindeki ödevler, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. |