Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İleri İngilizce 1MDB113123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimModern Diller Bölümü
Dersin KoordinatörüSerap Kartal Yaylı
Dersi Veren(ler)Serap Kartal Yaylı, Sanem Peker, Munevver Kalaz
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek. Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek. Öğrencilerin yüksek öğrenim hayatlarında ve ileriki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak. Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek. Öğrencileri, not alma ve kendi cümleleriyle ifade etme yöntemlerini kullanarak verilen bir metnin iyi organize edilmiş bir özetini yazmaya teşvik etmek.
Dersin İçeriği• Okuma stratejileri • Not alma, kendi cümleleriyle ifade etme, özet çıkarma teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Leap Reading and Writing: Learning English for Academic Purposes (High-intermediate) Julia Williams, Pearson Publishing
  • MDB Akademik Ofis tarafından hazırlanan Ek Materyal Dosyası
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bir metni okuyup ana fikrini saptayabilme
  2. Bir metni temel noktalarıyla özetleyebilme
  3. Okudukları metinlerdeki nesnel gerçekliklere dayanan bilgilerle kişisel fikir içeren bilgileri ayırt edebilme ve bunlar arasındaki ilişkileri fark edebilme
  4. Okuma parçasından aradıkları bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenerek metne ilişkin çıkarımda bulunabilme
  5. Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabilme

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Introduction to the course MDB1031/1131 (regarding attendance, medical reports, midterms and the final dates, the scope of the course) CHAPTER 1 • Gearing up Leap pp. 2-3 • Chapter 1 Reading 1 Robot Futures • SMP - Vocabulary Build A - B - C - D pp. 5-6 (You can also refer to Appendix A pp. 33-34 • Before You Read Leap p.6 • While You Read Leap p.6 • After You Read [D] (Please skip Question 10 p.9) • SMP – Reading Comprehension MC Questions for Chapter 1 Reading 1 pp.6-7
2CHAPTER 1 • Focus on Reading: Strategies for Understanding Words in Context (You can also cover this strategy by using the SMP pp. 8-9 • Chapter 1 Reading 2 Press Release from Aeryon Labs • Vocabulary Build A - B Leap pp.12-13 • SMP - Words that Locate Together p. 10 • Before You Read Leap p.13 • While You Read Leap p.14
3• SMP – Annotation pp.11-12-13 • MODEL 9 - How to Write a Summary (Leap pp. 253-254) • SMP – Summary Example Analysis 1 p.14 • Academic Survival Skill: Avoiding Plagiarism by Paraphrasing Leap pp. 165-167 and/or SMP –Paraphrasing pp. 15-16 • SMP – Exercises (Choose the best paraphrase & Choose the best summary) pp. 16-20
4• SMP – Rewriting & Paraphrasing Exercises pp.21-22 • SMP – Summary Example Analysis 2 pp.23-24 • Writing a summary for Chapter 1 Reading 2 in groups of 4-5 • T feedback on paraphrases & summaries • SMP – Chapter 1 Readings 1&2 Vocabulary Review pp.25-26 (can be assigned if short of time)
5CHAPTER 2 • Gearing up Leap pp. 28-29 (to help Ss get a general idea about internationalization of education) • Chapter 2 Reading 3 The Internationalization of Higher Education • SMP – Vocabulary & Reading Comprehension MC Questions for Chapter 2 Reading 3 pp.27-28
6ARA SINAV 1
7CHAPTER 2 • Vocabulary Build Leap pp.44-45 • Chapter 2 Reading 2 The Contemporary Landscape of University Internationalization • Before You Read Leap p.45 (skip Q1) • While You Read Leap p.45-48 • SMP - Chapter 2 Reading 2 (Vocabulary & Reading Comprehension MC Questions) p. 29 • After You Read Leap (skip D) E& F pp. 48-50
8Ara Sınav 1
9CHAPTER 2 • Chapter Reading 2 The Contemporary Landscape of University Internationalization – Summary Writing (Ss choose one of the three parts of the text and write a summary paragraph in groups of 3 or 4) • Groups give feedback on the summary of other groups. (Tuesday classes can use this week as a catch-up for week 7) SMP – Checklist p.30
10• Summary writing continued & Catch-up
11CHAPTER 3 • Chapter 3 Reading 2 The Buyer Decision Process for New Products • Vocabulary Build Leap p.70 • Before You Read + While You Read Leap p.71 (Please skip After You Read) + SMP Multiple Choice Reading Comprehension Questions p. 31
12CHAPTER 4 • Gearing up pp.88-89 • Chapter 4 Reading 1 What Is Marketing? • Vocabulary Build pp.90-91 • Before You Read p.91 (Please skip While You Read and After You Read parts) + SMP Multiple Choice Reading Comprehension Questions p. 32
13• In-class writing - Summary Writing - “What Is Marketing?” (Chapter 4 Reading 1) • In-class feedback (You can refer to SMP Appendix B – Summary Writing Rubric p.35)
14Feedback on writing (continues) + Catch up + Final Revision
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım70
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev142
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)24
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok