Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil 2 | MDB1402 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Not set |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Amila Palikuca, Hande Ersöz Demirdağ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere ikinci bir yabancı dilde iletişim kurmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler; bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma, yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazma vb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tarih ve zaman hakkında soru sorabilecek ve konuşabilir.
- Öğrenciler, farklı formalite dereceleri hakkında sorular sorabilir.
- Öğrenciler iş hakkında soru sorabilir ve konuşabilir.
- Öğrenciler hobileri ve günlük aktiviteleri hakkında konuşabilir.
- Öğrenciler geçmiş olaylar hakkında konuşabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih ve zaman sorma-söyleme | İlgili bölüm |
2 | Kibar soru yöneltme | İlgili bölüm |
3 | Meslek sorma-söyleme | İlgili bölüm |
4 | Hobiler hakkında konuşma | İlgili bölüm |
5 | Günlük rutin | İlgili bölüm |
6 | Alışkanlıklar | İlgili bölüm |
7 | Miktar sorma-söyleme | İlgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Geçmiş olayları anlatma | - |
10 | Fikir beyan etme | İlgili bölüm |
11 | Geçmiş olayları anlatma | İlgili bölüm |
12 | Geçmiş olayları anlatma | İlgili bölüm |
13 | İzin isteme-sorma | İlgili bölüm |
14 | Zorunluluk ifadeleri | İlgili bölüm |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | - |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödev | 3 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|