Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma Yöntemi | EGT5286 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Mithat KORUMAZ |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu ders araştırma yöntemlerine ve bilimsel düşünceye bir giriş sağlamayı amaçlar. Öğrencilerin, sosyal bilimlerde hem niceliksel hem de niteliksel yöntemler kullanılarak yürütülen mevcut araştırmaları anlamayı, analiz etmeyi ve değerlendirmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders araştırma yöntemlerine ve bilimsel düşünceye bir giriş sağlar. Öğrenciler, sosyal bilimlerde hem niceliksel hem de niteliksel yöntemler kullanılarak yürütülen mevcut araştırmaları anlamayı, analiz etmeyi ve değerlendirmeyi öğreneceklerdir. Yine de kalitatif yöntemlerin kullanımı ve değerlendirilmesi üzerinde durulacaktır. İçerik şunları içerecektir: Teorik temellere ve birincil veri toplama ve analiz yöntemlerine genel bir bakış; araştırma sorusu oluşturma bilgisi; araştırma katılımcılarının seçimi; çeşitli araştırma tasarımları arasından seçim yapma ve etik araştırma yapma. Niteliksel verilerin tasarımı ve analizi ile ilgili deneyim ve sağlam gözlem ve görüşme becerileri bilgisi, öğrencilere kendi araştırma projelerinde yardımcı olacaktır. Sınıf dersleri ve tartışmalarla eşzamanlı olarak yürütülen öğrenci saha çalışması projeleri ile sınıf, kaliteli araştırma yapmak için gerekli olan belirli becerilerin uygulanmasını ve bilgi edinimini dengelemeyi amaçlamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci gerçekliğin ve yöntemin doğasına ilişkin temel varsayımlar bakımından kalitatif olanı rakip paradigmalardan ayırt eder.
- Öğrenci nitel araştırmanın karakteristikleri, dili ve mantığını öğrenir.
- Öğrenci nitel bir araştırma çalışması tasarlamak için mevcut teknikleri kavrar.
- Öğrenci nitel bir araştırma çalışmasını değerlendirmede niteliğin ve titizliğin ayırtına varır ve bunları değerlendirme becerisi edinir.
- Öğrenci nitel araştırmacılar tarafından sıklıkla kullanılan anahtar kavramları ve metotları kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf oryantasyonu Ders Programının içeriğinin Dağıtımı/Müzakeresi (Derse giriş) | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2 | Araştırma Teorisine ve Sosyal Yaşam Teorilerine Giriş | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3 | Önçalışma Görevi, Araştırma Tasarımına Genel Bakış, Kalitatif Gelenekler, Okumalardan Sorular | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4 | Çeşitlilik, Vatandaşlık ve Eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5 | Katılımcı Gözlem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6 | Katılımcı Gözlem | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7 | Görüşme - Veri Toplama | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi | |
10 | Gözden geçirme, Biyografi, Fenomenoloji, Kuram Oluşturma, Etnografi, Örnek Olay Çalışması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11 | Odak Grupları - Eylem Araştırması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12 | Veri Toplama Süreci | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13 | Veri Analizi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14 | Sonuçların Paylaşımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 2 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|