Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Yönetiminde Yeni YaklaşımlarEGT528537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüAydın Balyer
Dersi Veren(ler)Aydın Balyer
Asistan(lar)ıİrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN
Dersin AmacıBu dersin amacı eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar ile ilgili eğitimde kullanılan temel kavramları tanımlayarak, eğitim sistemine ilişkin analiz ve sentez becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiEğitim yönetimi tarihi hakkında bilgi verilmesi, çağdaş yaklaşımların tanımlanması, çağdaş yaklaşımlara ilişkin elde edilen verilerin yorumu, analizi ve raporlaştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Eğitim Yönetimine Giriş-Aydın Balyer
  • Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar-Aydın Balyer
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Katılımcılar geleneksel yönetim/eğitim yönetimi yaklaşımlarını gözden geçirirler.
  2. Katılımcılar eğitim yönetimine dair yeni ve farklı yaklaşımları öğrenirler.
  3. Katılımcılar bu farklı yaklaşımların gerektirdiği araştırma yöntemlerini öğrenirler.
  4. Katılımcılar eğitim yönetiminde farklı yaklaşımların eğitim örgütlerinde nasıl uygulanacağını öğrenirler.
  5. Katılımcılar eğitim yönetiminde farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarıyla ilgili araştırmalar yapmayı öğrenirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve dersin tanıtımı Ders izlencesi incelenir
2Eğitim yönetiminde paradigma değişimiOkuma: Çağdaş yönetim kuramları
3Postmodern yönetim yaklaşımlarıOkuma: Postmodernizm ve eğitim
4Dağıtılmış liderlik ve etik liderlik Okuma: Liderlik tipolojileri
5Öğrenen örgüt ve bilgi yönetimi Okuma: Senge’nin beş disiplin modeli
6Sistem yaklaşımı ve karmaşıklık kuramı Okuma: Eğitimde sistem teorisi
7Değişim yönetimi ve yenilikçilik Okuma: Değişim teorileri
8Ara Sınav 1
9Küreselleşme ve eğitim yönetimiOkuma: Küresel trendler
10Eğitimde dijitalleşme ve yönetişimOkuma: Dijital dönüşüm raporları
11Sosyal adalet ve kapsayıcı yönetim yaklaşımlarıOkuma: Eleştirel yönetim kuramları
12Eğitim politikaları ve liderlikPolitika analizleri
13Kriz yönetimi ve sürdürülebilir liderlik Okuma: Eğitimde kriz örnekleri
14Uygulama örnekleri: Türkiye ve dünyadan vaka analizleri Okuma: Seçilen vakalar
15Dönem değerlendirmesi ve genel tekrarGenel okuma
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer154
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)119
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)118
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok