Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | ITB5004 | 2 | 2.5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce) Zorunlu @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Kültürel Çalışmalar Doktora Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fahriye Dinçer |
Dersi Veren(ler) | Fahriye Dinçer, Mahmut ERBAY |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin temel hedeflerinden biri araştırma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamaktır. İkinci amaç, bir araştırma yapmak ve yazmakla ilgili etik sorunları tanımak ve bunların üstesinden gelmeyi öğrenmektir. Son olarak, tez yazma ile ilgili temel yönergeler gözden geçirilecektir |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerine ve araştırma sürecinde karşılaşılan etik sorunlar ile bunları çözme konularına odaklanmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini öğreneceklerdir.
- Sosyal bilim araştırmalarında (antropoloji, sosyoloji, etnografi ve tarih) gizlilik, konumlanma ve araştırma ilişkileri gibi konuları içeren temel etik zorlukları tanımlamayı ve analiz etmeyi öğreneceklerdir.
- Alan araştırması, veri toplama ve akademik yazımda karşılaşılan sorunları aşarken etik ilkelere uygulayacaklardır
- Etik kurallara uyarak iyi yapılandırılmış akademik araştırmalar geliştirin.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin içeriği, materyalleri, hedefleri ve talepleri tartışılacaktır. Öğrenciler kendilerini tanıtacak ve bu dersten beklentilerini ifade edeceklerdir. |
2 | Araştırma süreci üzerine | Newing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch.2 |
3 | Yöntemler I | Newing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch.s 5-6. |
4 | Yöntemler II | Newing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch. 7. |
5 | Araştırmacının konumu ve Etikle İlgili Meseleler I | Newing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch. 12-13. |
6 | Araştırmacının konumu ve Etikle İlgili Meseleler II | Anna Sheftel and Stacey Zembrzycki, “Who’s Afraid of Oral History? Fifty Years of Debates and Anxiety about Ethics,” The Oral History Review 43/2 (2016): 338–366. |
7 | Veri İşleme ve Analiz | Newing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch.s 14-15. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Akademik Kişilik ve Literatür | Howard S. Becker, “Persona and Authority” in Writing for Social Scientists. (Chicago: The University of Chicago Press, 2007/2nd Pub.), related chapters. |
10 | Etnografik Çalışmaların Temellerinin Yeniden Değerlendirilmesi I | James Clifford, “Introduction: Partial Truths” in Writing Culture: 1-26. Vincent Crapanzano, “Hermes' Dilemma: The Masking of Subversion in Ethnographic Description” in Writing Culture: 51-76. |
11 | Etnografik Çalışmaların Temellerinin Yeniden Değerlendirilmesi II | Mary Louise Pratt, “Field work in Common Places” in Writing Culture: 27-50. Clifford Geertz, “Deep play: notes on the Balinese cockfight,” Daedalus 134/4 (Fall 2005): 56-86. Documentary on Carlos Castaneda BBC (2006): |
12 | Sosyo-Kültürel Çeşitlilik ve Temsillere İlişkin Etik Kaygılar | [8.1] bell hooks, “Representing Whiteness in the Black Imagination” in Lawrence Grossberg et al. (eds.), Cultural Studies (London: Routledge, 1992): 338-346. [8.2] Audrey Kobayashi, “Coloring the Field: Gender, “Race,” and the Politics of Fieldwork,” Professional Geographer 46/1 (1994): 73-80. Carrie Mott & Daniel Cockayne, “Citation matters: mobilizing the politics of citation toward a practice of ‘conscientious engagement’,” Gender Place and Culture A Journal of Feminist Geography 24/7 (2017) |
13 | Araştırmanın Formatı ve Organizasyonu | YTÜ SBE Tez Yazım Kılavuzu FR-1615-SBE Doktora Tez Öneri Formu FR- 1628 SBE Akademik Etik Kurul Başvuru Formu |
14 | Sunumlar ve Tartışmalar | |
15 | Sunumlar ve Tartışmalar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|