Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel EtikITB500422.5200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Zorunlu @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Kültürel Çalışmalar Doktora Programı (İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüFahriye Dinçer
Dersi Veren(ler)Fahriye Dinçer, Mahmut ERBAY
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin temel hedeflerinden biri araştırma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamaktır. İkinci amaç, bir araştırma yapmak ve yazmakla ilgili etik sorunları tanımak ve bunların üstesinden gelmeyi öğrenmektir. Son olarak, tez yazma ile ilgili temel yönergeler gözden geçirilecektir
Dersin İçeriğiBu ders, sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerine ve araştırma sürecinde karşılaşılan etik sorunlar ile bunları çözme konularına odaklanmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • James Clifford and George E. Marcus (eds), Writing culture: the poetics and politics of ethnography (Berkeley: University of California Press, 1986).
  • Helen Newing (with contributions from C.M. Eagle, R.K. Puri and C.W. Watson), Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice (Taylor & Francis e-Library, 2010).
  • Howard S. Becker, Writing for Social Scientists: How to start and finish your thesis, book, or article (Chicago: The University of Chicago Press, 2007/2nd Pub.).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan araştırma yöntemlerini öğreneceklerdir.
  2. Sosyal bilim araştırmalarında (antropoloji, sosyoloji, etnografi ve tarih) gizlilik, konumlanma ve araştırma ilişkileri gibi konuları içeren temel etik zorlukları tanımlamayı ve analiz etmeyi öğreneceklerdir.
  3. Alan araştırması, veri toplama ve akademik yazımda karşılaşılan sorunları aşarken etik ilkelere uygulayacaklardır
  4. Etik kurallara uyarak iyi yapılandırılmış akademik araştırmalar geliştirin.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1GirişDersin içeriği, materyalleri, hedefleri ve talepleri tartışılacaktır. Öğrenciler kendilerini tanıtacak ve bu dersten beklentilerini ifade edeceklerdir.
2Araştırma süreci üzerineNewing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch.2
3Yöntemler INewing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch.s 5-6.
4Yöntemler IINewing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch. 7.
5Araştırmacının konumu ve Etikle İlgili Meseleler INewing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch. 12-13.
6Araştırmacının konumu ve Etikle İlgili Meseleler IIAnna Sheftel and Stacey Zembrzycki, “Who’s Afraid of Oral History? Fifty Years of Debates and Anxiety about Ethics,” The Oral History Review 43/2 (2016): 338–366.
7Veri İşleme ve AnalizNewing, Conducting Research in Conservation. Social Science Methods and Practice, Ch.s 14-15.
8Ara Sınav 1
9Akademik Kişilik ve LiteratürHoward S. Becker, “Persona and Authority” in Writing for Social Scientists. (Chicago: The University of Chicago Press, 2007/2nd Pub.), related chapters.
10Etnografik Çalışmaların Temellerinin Yeniden Değerlendirilmesi IJames Clifford, “Introduction: Partial Truths” in Writing Culture: 1-26. Vincent Crapanzano, “Hermes' Dilemma: The Masking of Subversion in Ethnographic Description” in Writing Culture: 51-76.
11Etnografik Çalışmaların Temellerinin Yeniden Değerlendirilmesi IIMary Louise Pratt, “Field work in Common Places” in Writing Culture: 27-50. Clifford Geertz, “Deep play: notes on the Balinese cockfight,” Daedalus 134/4 (Fall 2005): 56-86. Documentary on Carlos Castaneda BBC (2006):
12Sosyo-Kültürel Çeşitlilik ve Temsillere İlişkin Etik Kaygılar [8.1] bell hooks, “Representing Whiteness in the Black Imagination” in Lawrence Grossberg et al. (eds.), Cultural Studies (London: Routledge, 1992): 338-346. [8.2] Audrey Kobayashi, “Coloring the Field: Gender, “Race,” and the Politics of Fieldwork,” Professional Geographer 46/1 (1994): 73-80. Carrie Mott & Daniel Cockayne, “Citation matters: mobilizing the politics of citation toward a practice of ‘conscientious engagement’,” Gender Place and Culture A Journal of Feminist Geography 24/7 (2017)
13Araştırmanın Formatı ve OrganizasyonuYTÜ SBE Tez Yazım Kılavuzu FR-1615-SBE Doktora Tez Öneri Formu FR- 1628 SBE Akademik Etik Kurul Başvuru Formu
14Sunumlar ve Tartışmalar
15Sunumlar ve Tartışmalar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği120
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok