Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eser ÇözümlemeMSS510437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Müzik ve Sahne Sanatları Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüTuran Sağer
Dersi Veren(ler)Turan Sağer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin amacı, temel durumda, dört sesli major, minor akor bağlantılarını (plagal, otantik, tam kadans) ve bu bağlantılarla piyanoda eşlik modellerini oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır.
Dersin İçeriğiMüzik tarihinin değişik dönemlerine ait eserlerin armonik çözümlenmesinin yapılması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • RIMSKY-KORSAKOV Nikolai, “Kuramsal ve Uygulamalı Armoni”, Çev. Ahmet Muhtar Ataman, 2.Basım, Levent Müzik Evi, İzmir.
  • BAKİHANOVA Zarife, “Armoni”, Yorum Matbaası, Ankara 2003.
  • DUBOIS Theodore, “Nazari ve Ameli Armoni Kitabı”, Çev.Cemal M.Hulusi, Bürhanettin Matbaası, İstanbul.
  • CANGAL Nurhan, “Armoni”, 3.Basım, Arkadaş Yayınevi, Ankara 2010.
  • ACİM Server, “Temel Armoni Bilgileri”, Gece Kitaplığı Yayınevi, İstanbul 2014.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Derste çeşitli armonik yapıların yazımını sağlayacak temel bilgilerin geliştirilmesini sağlamak.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Majör, Minör Dizi (Doğal, Armonik, Melodik) ve Dereceleri Ders kitabından ilgili bölüm
2Aralıklar ve Akorların Kuruluşu Ders kitabından ilgili bölüm
3Dört Sesli Akorların Durumu Ders kitabından ilgili bölüm
4Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma Ders kitabından ilgili bölüm
5Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu Ders kitabından ilgili bölüm
6Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu Ders kitabından ilgili bölüm
7Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma Ders kitabından ilgili bölüm
8Ara Sınav 1
9
10Tonik-Subdominant, Tonik-Dominant Fonksiyonları Arasında Armonik Bağlantılar Yapma Ders kitabından ilgili bölüm
11Tonik-Subdominant, Tonik-Dominant Fonksiyonları Arasında Melodik Bağlantılar Yapma Ders kitabından ilgili bölüm
12Subdominant-Dominant Bağlantısı Ders kitabından ilgili bölüm
133’lü Durumlu Akorların Bağlantısı Ders kitabından ilgili bölüm
14Verilmiş Soprano Partisini Çokseslendirme Ders kitabından ilgili bölüm
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması138
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer130
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok