Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eser Çözümleme | MSS5104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik ve Sahne Sanatları ASD Müzik ve Sahne Sanatları Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turan Sağer |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin lisans programında edinmiş olduğu armoni bilgilerini geliştirerek eser analizi yapmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müzik tarihinin değişik dönemlerine ait eserlerin armonik çözümlemesinin yapılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çeşitli armonik yapıların yazımını sağlayacak temel bilgilerin geliştirilmesi.
- Armonik yapıları tanıyabilmek ve uygulayabilmek.
- Müzik formlarını ve onların fonksiyonel esaslarını kavrayabilmek.
- Müzik eserini formal ve armonik açıdan inceleyebilmek
- Tarihsel anlamda estetik anlayışa dair değişimleri çeşitli müzik eserleri üzerinde analiz yoluyla gözlemleyebilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-7 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Majör, Minör Dizi (Doğal, Armonik, Melodik) ve Dereceleri | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Aralıklar ve Akorların Kuruluşu | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Dört Sesli Akorların Durumu | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Tonik-Subdominant, Tonik-Dominant Fonksiyonları Arasında Armonik Bağlantılar Yapma | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Tonik-Subdominant, Tonik-Dominant Fonksiyonları Arasında Melodik Bağlantılar Yapma | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Subdominant-Dominant Bağlantısı | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | 3’lü Durumlu Akorların Bağlantısı | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Verilmiş Soprano Partisini Çokseslendirme | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|