Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Yaylı Çalgılar PedagojisiMSS510737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik ve Sahne Sanatları ASD Müzik ve Sahne Sanatları Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüTuran Sağer
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıEnstrüman eğitimi esnasında kullanılacak pedagojik ,teorik ve teknik yöntemler hakkında temel bilgi sahibi olmak. Yeni eğitim teknikleri ve repertuarları tanımak. Eğitim sırasında izlenen teknik ve müfredat sıralaması hakkında bilgi edinmek.
Dersin İçeriğiSuzuki,Rolland ve Zwieg’in pedagojik yaklaşımlarından yola çıkarak çocuklar ve gençler için yaylı çalgılar eğitiminde izlenecek pedagojik yöntemler ve yeni öğretim teknikleri ile repertuarların incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Shinichi Suzuki Natured by Love
  • The Teaching Of Action In String Playing
  • Çeşitli DVD ve internet kaynakları.
  • www.stringpedagogy.com The Teaching Of Action In String Playing
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Enstrüman eğitiminde yaş grupları hakkında bilgi sahibi olacak.
  2. Kişiye özel eğitim konularında bilgi sahibi olacak.
  3. Müzik eğitiminde pedagojik açıdan güncel yeniklikler hakkında bilgi edinecek.
  4. Müzik eğitiminde teknik ve repertuar açısından güncel yeniklikler hakkında bilgi edinecek.
  5. Öğretme yeteneğini geliştirmek ve kendi tarzını bulmak için gereken temel donanıma sahip olacak.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Schinici Suzuki felsefesi. Keman öğretimiinde Paul Roland ve Mimi Zweig’ın temel prensipleri.
2Yetenek ve kişiliğe göre esnek eğitim modeli, öğrenciye yargılamadan yaklaşmak ve eğitim için elverişli ortamı hazırlamak.
3Öğretmen,aile,öğrenci üçgeni.
4Başlangıç için teorik ve enstrümana yönelik ilk eğitim teknikleri..
5Grup dersleri.
6Vibrato
7Pozisyon geçisi
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9
10Suzuki metodu 1, Suzuki metodu 2
11Suzuki metodu 3 ve Flesch Scales, Wholfahrt Etudes, op 45
12Preparing for Kreutzer, by Harvey Whistler Kreutzer 42 Etudes, Orta seviye repertuarı
13Yanlış başlangıçtan dolayı kaynaklanan sorunların düzeltilmesi / Öğrenci ve sınıf için repertuar belirleme
14Öğrenci ve sınıf için repertuar belirleme / Yaylı Çalgılar eğitiminde yeni metod ve materyaller
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması138
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer125
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok