Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaylı Çalgılar Pedagojisi | MSS5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik ve Sahne Sanatları ASD Müzik ve Sahne Sanatları Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turan Sağer |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Enstrüman eğitimi esnasında kullanılacak pedagojik ,teorik ve teknik yöntemler hakkında temel bilgi sahibi olmak. Yeni eğitim teknikleri ve repertuarları tanımak. Eğitim sırasında izlenen teknik ve müfredat sıralaması hakkında bilgi edinmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Suzuki,Rolland ve Zwieg’in pedagojik yaklaşımlarından yola çıkarak çocuklar ve gençler için yaylı çalgılar eğitiminde izlenecek pedagojik yöntemler ve yeni öğretim teknikleri ile repertuarların incelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Enstrüman eğitiminde yaş grupları hakkında bilgi sahibi olacak.
- Kişiye özel eğitim konularında bilgi sahibi olacak.
- Müzik eğitiminde pedagojik açıdan güncel yeniklikler hakkında bilgi edinecek.
- Müzik eğitiminde teknik ve repertuar açısından güncel yeniklikler hakkında bilgi edinecek.
- Öğretme yeteneğini geliştirmek ve kendi tarzını bulmak için gereken temel donanıma sahip olacak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 |
PÇ-8 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Schinici Suzuki felsefesi. Keman öğretimiinde Paul Roland ve Mimi Zweig’ın temel prensipleri. | |
2 | Yetenek ve kişiliğe göre esnek eğitim modeli, öğrenciye yargılamadan yaklaşmak ve eğitim için elverişli ortamı hazırlamak. | |
3 | Öğretmen,aile,öğrenci üçgeni. | |
4 | Başlangıç için teorik ve enstrümana yönelik ilk eğitim teknikleri.. | |
5 | Grup dersleri. | |
6 | Vibrato | |
7 | Pozisyon geçisi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Suzuki metodu 1, Suzuki metodu 2 | |
11 | Suzuki metodu 3 ve Flesch Scales, Wholfahrt Etudes, op 45 | |
12 | Preparing for Kreutzer, by Harvey Whistler Kreutzer 42 Etudes, Orta seviye repertuarı | |
13 | Yanlış başlangıçtan dolayı kaynaklanan sorunların düzeltilmesi / Öğrenci ve sınıf için repertuar belirleme | |
14 | Öğrenci ve sınıf için repertuar belirleme / Yaylı Çalgılar eğitiminde yeni metod ve materyaller | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|