Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Niteliksel Araştırma YöntemleriITB610137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Kültürel Çalışmalar Doktora Programı (İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüFahriye Dinçer
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin kültürel çalışmalar ve medya çalışmalarında kullanılan çeşitli araştırma yöntemlerini anlamalarına ve kullanabilmelerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiMetodoloji ve araştırma yöntemleri, bilimsel çalışmanın en önemli bileşenlerindendir. Bu ders, “bilgiyi nasıl üretiriz?” sorusuna cevap bulmak için tasarlanmıştır. Bu derste, sosyal ve kültürel çalışmalarda niteliksel yöntemlere dair meseleler ve uygulamalar hem teorik hem de ampirik düzeyde incelenecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Paula Saukko, Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods. London: Sage, 2003.
  • Chris Barker & Dariusz Galasinski, Cultural Studies and Discourse Analysis: A Dialogue on Language and Identity. London: Sage, 2001.
  • Stuart Hall, “Cultural Studies and Its Theoretical Legacies” in Stuart Hall: Critical Dialogues in Cultural Studies (D. Morley and K. Chen, eds.) London: Routledge, 1996, 261-274.
  • Marianne Jørgensen and Louise Phillips, Discourse Analysis as Theory and Method. London: Sage, 2002.
  • Ann Gray, Research Practice for Cultural Studies: Ethnographic Methods & Lived Cultures. London: Sage, 2003.
  • Paul Atkinson & Martyn Hammersley, Ethnography: Principles in Practice, 3rd edition. London: Routledge, 2007.
  • Catherine Kohler Riessman, Narrative Methods for the Human Sciences. Sage Publications, Inc., 2008.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler farklı niteliksel araştırma yöntemleri ve bunların kullanım alanları hakkında geniş bilgi edineceklerdir.
  2. Öğrenciler mevcut niteliksel araştırma yöntemlerinin kuramsal ve felsefik arka planı hakkında da bilgi edinebiceklerdir.
  3. Öğrenciler mevcut niteliksel araştırma yöntemlerinin uygulandığı çok sayıda örnek çalışma ile tanışacaklardır.
  4. Öğrenciler, kendi araştırma projeleri için en uygun niteliksel araştırma yöntemlerini belirleme ve bunları uygulama becerisi kazanacaklardır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1GirişDers materyali ve hedefleri tartışılacak, öğrencilerin ilgi alanları ve araştırma konuları hakkında bir fikir sahibi olunacaktır.
2Kültürel Çalışmalar Bağlamında Tarih, Kuram ve YöntemPhilip Smith, Cultural Theory: An Introduction (Oxford: Blackwell, 2000): 151-166. Douglas Kellner, “Cultural Studies and Social Theory: A Critical Intervention” in Handbook of Social Theory (George Ritzer & Barry Smart, eds.; London: Sage, 2003): 395-409. Stuart Hall, “Cultural Studies: Two Paradigms” Media, Culture & Society 2(57),1980: 57-72.
3Etnografi-I: Hakikat, Nesnellik ve Geçerlik Meseleleri: M. Mead Örnek OlayıPaul Atkinson & Martyn Hammersley, “What is ethnography?” in Ethnography: Principles in Practice (London: Routledge, 2007/3rd ed.): 1-19. Paula Saukko, “Combining Methodologies in Cultural Studies,” in Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods (London: Sage, 2003): 11-35. Richard Feinberg, “Margaret Mead and Samoa: Coming of Age in Fact and Fiction,” American Anthropologist, New Series, Vol. 90, No. 3 (Sep., 1988): 656-663. Margaret Mead and Samoa (1988) [Documentary]
4Ethnogafi-II: Katılımcı Gözlem ve GörüşmelerAnn Gray, Research Practice for Cultural Studies: Ethnographic Methods & Lived Cultures (London: Sage, 2003): Part II (The Research Process). Paul Atkinson & Martyn Hammersley, “Oral accounts and the role of interviewing,” in Ethnography: Principles in Practice (London: Routledge, 2007/3rd ed.): 41-96; 97-120. Paula Saukko, “New Ethnography and Understanding the Other,” in Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods (London: Sage, 2003): 55-73. Andy Bennett, “Rappin’ on t
5Ethnografi-III: Düşünümsellik, Otoetnografi, KonumsallıkCatherine Kohler Riessman, “Entering the Hall of Mirrors: Reflexivity and Narrative Research,” in Anna De Fina and Alexandra Georgakopoulou (eds.), The Handbook of Narrative Analysis (Wiley, Blackwell: 2015): 219-238. Sara L. Crawley, “Autoethnography as Feminist Self-Interview,” in Jaber F. Gubrium, James A. Holstein, Amir B. Marvasti & Karyn D. McKinney (eds.), The SAGE Handbook of Interview Research. The Complexity of the Craft (SAGE, 2012): 143-159. Gillian Rose, “Situating Knowledges: Posit
6Söylem-GirişPaula Saukko, “Between Experience and Discourse,” in Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods (London: Sage, 2003): 74-96. Chris Barker & Dariusz Galasinski, “Tools for Discourse Analysis,” in Cultural Studies and Discourse Analysis: A Dialogue on Language and Identity (London: Sage, 2001): 62-85. Marianne Jørgensen and Louise Phillips, “The field of discourse analysis” and “Laclau and Mouffe’s discourse theory” in Discourse Analysis as Theory and Method (London: Sage,
7Söylem Analizi-IMarianne Jørgensen and Louise Phillips, “Critical Discourse Analysis,” in Discourse Analysis as Theory and Method (London: Sage, 2002): 60-95. Norman Fairclough, “Critical Discourse Analysis in Researching Language in the New Capitalism: Overdetermination, Transdisciplinarity, and Textual Analysis, in Lynne Young and Claire Harrison (eds.), Systemic Functional Linguistics and Critical Discourse Analysis (London, NY: Continuum, 2004): 103-122. Chng Huang Hoon, “Celebrating Singapore's Development
8Ara Sınav 1
9Söylem Analizi-IIMarianne Jørgensen and Louise Phillips, “Discursive Psychology,” in Discourse Analysis as Theory and Method (London: Sage, 2002): 96-137. Chris Barker & Dariusz Galasinski, “The Name of the Father. Performing Masculine Identities,” in Cultural Studies and Discourse Analysis: A Dialogue on Language and Identity (London: Sage, 2001): 86-121. Chris Barker & Dariusz Galasinski, “Language, Identity and Cultural Politics,” in Cultural Studies and Discourse Analysis: A Dialogue on Language and Identity
10Tarihsel AnalizMichael Pickering, “Engaging with History” in Michael Pickering, (ed.), Research Methods for Cultural Studies (Edinburgh: Edinburgh University Press, 2008): 193-213. Daniel L. Schacter, “On Remembering ‘A Telescope Pointed at Time’, “Searching for Memory. The Brain, the Mind, and the Past (NY: Basic Books, 1996): 15-38.
11Kültürel tarih ve Sözlü TarihAlistair Thomson, “Four Paradigm Transformations in Oral History,” The Oral History Review, 34:1 (2007; published online 2019): 49-70. Alessandro Portelli, “A Dialogical Relationship: An Approach to Oral History," Expressions annual 14 (2005): 1-8. Arzu Öztürkmen, “Remembering through Material Culture: Local Knowledge of Past Communities in a Turkish Black Sea Town.” Middle Eastern Studies, 39, no: 2 (2003): 179-193. Catherine Kohler Riessman, Ch.2-3, Narrative Methods for the Human Sciences (S
12Alımlama, Metin Analizi ve Ötesi Paula Saukko, “Reading Ideology,” in Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods (London: Sage, 2003): 99-114. Andrea Press & Sonic Livingstone “Taking Audience Research into the Age of New Media: Old Problems and New Challenges” in M. White & J. Schwoch, (eds.), Question of Method in Cultural Studies (Malden, MA: Blackwell 2006): 175-200. Stuart Hall, “Encoding, decoding,” in Simon During (ed.), The Cultural Studies Reader (London: Routledge, 1994): 90-103.
13Soykütüksel Analiz ve YapsökümPaula Saukko, “Genealogical Analysis,” (115-134) and “On Deconstruction and Beyond” (135-152) in Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods (London: Sage, 2003). Ayça Alemdaroğlu, “Politics of the Body and Eugenic Discourse in Early Republican Turkey,” Body and Space 11(3), 2005: 61-76.
14Küresel Bağlam Analizi: Politik Ekonomi, Uzam ve ÖtesiPaula Saukko, “Analysis of ‘Reality’ and Space,” (155-175) and “Studying Multiple Sites and Scapes,” (176-197) in Doing Research in Cultural Studies: Introducing Qualitative Methods (London: Sage, 2003). Paul Smith, “Tommy Hilfiger in the Age of Mass Customization” in Raiford Guins and Omayra Zaragoza Cruz (eds.), Popular Culture: A Reader (London: Sage, 2005): 151-158.
15Sunumlar ve Tartışmalar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok