Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
“Irk”ın ve Etnisitenin Kültürel SiyasetiITB611137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Kültürel Çalışmalar Doktora Programı (İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüFahriye Dinçer
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıIrksal ve etnik kimlikleri toplumsal olarak inşa edilmiş, tarihsel koşullarla ilişkili ve politik olarak tartışmalı kategoriler olarak tartışmaya açmak. Kültürel temsilleri ve ırksal/etnik söylemlerdeki iktidar yapılarını analiz etmek ve kimlik, aidiyet, milliyetçilik ve küreselleşmeyi incelemek için eleştirel araçlar geliştirmek.
Dersin İçeriğiKültürel-politik oluşumlar olarak ırk ve etnisitenin kuramsal ve tarihsel temelleri; sömürgecilik, diaspora ve milliyetçiliğin etkileri; kültürel üretim, medya ve temsiller bu dersin ana içeriğini oluşturur.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Fredrik Barth, “Introduction” in Fredrik Barth (ed.), Ethnic Groups and Boundaries (Long Grove, Illinois: Waveland Press, 1998)
  • Etienne Balibar, and Immanuel Wallerstein, Race, Nation, Class: Ambiguous Identities (London, New York: Verso, 1991)
  • Immanuel Wallerstein, European Universalism. A Rhetoric of Power (New York, London: The New Press, 2006)
  • David Morley and Kuan-Hsing Chen (eds.), Stuart Hall. Critical Dialogues in Cultural Studies (Routledge: London & New York, 2005)
  • Iain Chambers and Lidia Curti (eds.), The Post-Colonial Question. Common Skies, Divided Horizons (Taylor & Francis e-Library, 200)
  • Stuart Hall (ed.), Representation. Cultural Representations and Signifying Practices (London, California, New Delhi: Sage, 1997).
  • Homi Bhabha, “Introduction: Locations of Culture,” in The Location of Culture (Routledge: London & New York, 2004)
  • Morris, Rosalind C., Can the Subaltern Speak? Reflections on the History of an Idea (NY: Columbia University Press, 2010)
  • Barnor Hesse (ed.), Un/settled Multiculturalisms, Diasporas, Entanglements (London: Zed Books, 2000)
  • Stuart Hall and Paul du Gay (eds.), Questions of Cultural Identity (London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE Publications, 2003).
  • Paul Gilroy “Route work: the black Atlantic and the politics of exile” in Iain Chambers and Lidia Curti (eds.), The Post-Colonial Question. Common Skies, Divided Horizons (Taylor & Francis e-Library, 2001 [1996]): 17-29
  • bell hooks, “Representing Whiteness in the Black Imagination” in Lawrence Grossberg et al. (eds.), Cultural Studies (London: Routledge, 1992): 338-346.
  • Partha Chatterjee, Nations and Its Fragments. Colonial and Postcolonial Histories (Princeton: Princeton University Press, 1993)
  • Paul Gilroy, Against Race: Imagining Political Culture Beyond the Colour Line (Cambridge MA: Harvard University Press, 2001)
  • bell hooks, Black Looks: Race and Representation (Boston, MA: South End Press, 1999)
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, ırk ve etnik kimliğin sosyal inşasını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirecekler.
  2. Bu kimliklerin arklı kültürel bağlamlardaki tarihsel evrimlerini ve siyasi çatışmalarını analiz edecekler.
  3. İktidar yapılarını, kültürel temsilleri ve söylemleri incelemek için anahtar kuramsal çerçeveleri (örneğin, postkolonyalizm, eleştirel ırk teorisi, kültürel çalışmalar) uygulayacaklar.
  4. Kültürel üretimleri (medya, sanat, edebiyat) ırksallaştırılmış/etnikleştirilmiş temsiller ve bunların sosyo-politik sonuçları açısından analiz etmeyi öğrenecekler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2‘Kültürel Politikalar’ın Anlamı ve Toplumsal EtkileriDers kitabından ilgili bölüm
3Milliyetçilik ve ‘ÖtekilerDers kitabından ilgili bölüm
4Kolonyalizm ve ‘ÖtekilerDers kitabından ilgili bölüm
5Irk ve Renk AyrımcılığıDers kitabından ilgili bölüm
6Irk ve Etnisite- Kavramlar ve SınırlarıDers kitabından ilgili bölüm
7Diyaspora ÇalışmalarıDers kitabından ilgili bölüm
8Ara Sınav 1
9Kültürel HibritlikDers kitabından ilgili bölüm
10‘Farklılıklar içinde Birlik’Ders kitabından ilgili bölüm
11Temsil PolitikalarıDers kitabından ilgili bölüm
12Sürgün PolitikalarıDers kitabından ilgili bölüm
13Tanınma PolitikalarıDers kitabından ilgili bölüm
14Vaka Çalışmaları: Irksal/Etnik Kimliklerin Müzik Üzerinden İnşası Ders kitabından ilgili bölüm
15Sunumlar ve Tartışmalar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması148
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok