Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Düşünce Tarihinde Bergsonculuk | ITB6116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Kültürel Çalışmalar Doktora Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kerem KARAOSMANOĞLU |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin modern Türk entelektüel tarihinde fikirlerin bir kültürden diğerine aktarılmasını, akademisyenler arasında Avrupa düşüncesine yönelik çoğulcu tepkiler içindeki farklı yaklaşımları ilişkilendirerek kavramalarını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Derste Bergsoncu görüşlerin etkisi altında, özellikle Mustafa Şekib tarafından yapılan bazı metinlerin çevirileri aracılığıyla Batı düşüncesinin spiritüalist ve sezgici yönleriyle daha fazla tanışan Osmanlı akademisyenlerine odaklanmaktadır. Bu akım materyalist felsefenin Osmanlı diline ve kültürüne aktarılmasına bir yanıt olarak incelenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Modernleşme tarihinin tanınması
- Modern Türk düşüncesinin anlaşılması
- Ekol ve akımların öğrenilmesi
- Temel metinler hakkında farkındalık
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders sunumu ve giriş | Düşünce Tarihi kavramıyla ilgili genel okuma |
2 | Bergson çağında modern Avrupa düşüncesi | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
3 | Bergson: Hayatı ve düşüncesi | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
4 | Bergson: Felsefi fikirleri | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
5 | Felsefi bir hareket olarak ve etkisi açısından Bergsonism | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
6 | Alınacak dönem ödevleri üzerine tartışmalar | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
7 | Bergsonizm'in Osmanlı-Türk dünyasına aktarımı | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Osmanlı-Türk Bergsonizminin yükselişinin ardındaki temel faktörler | Sunum hazırlanması |
10 | Başlıca Osmanlı Bergsonistleri: Mustafa Şekip Tunç | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
11 | Başlıca Osmanlı Bergsonistleri: Rıza Tevfik | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
12 | Makalelerin ilerlemesi: potansiyeller, sorunlar ve zorlukla | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
13 | Başlıca Osmanlı Bergsonistleri: Ahmet Hamdi Tanpınar | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
14 | Eklektik Türk Bergsonistleri: Örnek Olarak Mehmed Emin ve Necip Fazıl | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
15 | Modern Türk Düşüncesinde Bergson'a Yönelik Eleştiriler | Ders kaynaklarında ilgili bölümün okunmas |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|