Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Propaganda ve Sosyal MedyaSBU312434300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
Dersin KoordinatörüTürkan Ayda Gürkan Ersan
Dersi Veren(ler)Türkan Ayda Gürkan Ersan
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıPropaganda kuramının tanımlanıp, yöntemlerinin ve amacının sosyal medya ile ilişkisinin öğrencilere aktarılmasıdır. Aynı zamanda sosyal medyanın siyasi propaganda aracı olarak kullanımının siyasete ve demokrasiye olan etkilerini incelemek amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBir siyasal söylem olarak propaganda kavramı, teknik ve süreçleri ile ilişkilendirilerek incelenecektir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • AKKUŞ, Tolga, Sosyal Medyada Propaganda, Deneme Yayınları 2018 ERASLAN, Levent, Sosyal Medya ve Algı Yönetimi, Anı Yayınları, 2015 AKARCALI, Sezer, İkinci Dünya Savaşında İletişim ve Propaganda, Ankara: İmaj Yayınevi, 2003 AYHAN, Ahmet, Propaganda nedir?, İstanbul: Litera Türk Yayınları, 2008 BEKTAŞ, Arsev, Siyasal Propaganda, İstanbul: Bağlam Yayınları, 2002 BEKTAŞ, Arsev, Kamuoyu, İletişim, Demokrasi, İstanbul: Bağlam Yayınları, 2010 TARHAN, Nevzat, Psikolojik Savaş Gri Propaganda, İstanbul: Timaş Yayınları, 2012 dergipark.gov.tr/download/article-file/17706
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. 1. Propaganda kavramını, tanımını, hedeflerini ve tekniklerini bilir 2. Sosyal medyanın, siyasal propaganda yapıcılarını ve yöntemlerini değiştirdiğini bilir 3. Sosyal medya araçlarının, halk hareketlerini meşrulaştırmada aktif bir propaganda aracı olduğunu anlar

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Propaganda, siyasal söylem nedir?
2Propagandanın kısa tarihi, teknik ve nitelikleri
3Siyasal kampanyalarda propaganda
4Kitle iletişim araçları ve propaganda
5Bir kitle iletişim aracı olarak sosyal medya
6
7Bir siyasal propaganda aracı olarak sosyal medyanın kullanımının avantajları
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Bir siyasal propaganda aracı olarak sosyal medyanın kullanımının dezavantajları
10Propaganda-demokrasi-sosyal medya ilişkisi
11Sosyal medyanın halk hareketlerini meşrulaştırması
12Dünyada siyasal propaganda aracı olarak sosyal medya kullanımı
13Türkiye’de siyasal propaganda aracı olarak sosyal medya kullanımı
14Sosyal medyada propaganda örnek olay incelemeleri
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok