Dersin Amacı | Bu ders yabancı dil öğretiminde mevcut eğilimleri sunmayı amaçlamaktadır. Konular ikinci dil edinim araştırmalarındaki ilerlemeyi özellikle yöntemler sonrası dönem olarak adlandırılan günümüz döneminde yabancı dil eğitimine farklı bakış açılarını yansıtacaktır. |
Dersin İçeriği | İngilizce öğretirken kullanılan pedagojik beceriler, İngilizce derslerinde sınıfında pedagojik becerilerin etkililiğ, .Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri. Bilişsel Kuram, Öğrenci Özerkliği, Öğretmen Özerkliği,İngilizce öğretimi bağlamında empirizm ve teknoloji,İkinci Dil Edinimi,Dil Öğretiminde Son Yaklaşımlar, İletişimsel Yaklaşım Sonrası Süreç: Eklektik Bakış ,Türkiye’de eğitim dili olarak kullanılan İngilizcenin kapsamı,Türkiye'de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan zorluklar, ELT alanındaki araştırmalar, potansiyel araştırma alanları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Stryker, S. B. and B. L. Leaver, eds., 1997. Content-Based Instruction in Foreign Language Education. Models and Methods. Washington, D.C.: Georgetown UP.
- Swan, M., 2005. Legislation by hypothesis: The case of Task-Based Instruction. Applied Linguistics 26//3, 376-401.
- Todd, R. W., 1999. Classroom Teaching Strategies. New York: Prentice Hall.
- Wesche,, M.B., and P. Skehan, 2002. Communicative, Task-Based, and Content-Based Language Instruction. In: R. Kaplan, red., The Oxford Handbook of Applied Linguistics. Oxford: OUP, 207 - 229.
- Willis, J., 1996. A Framework for Task-Based Learning. London: Longman.
- Willis, J., 2004. Perspectives on Task-Based Instruction: Understanding Our Practices, Acknowledging Different Practitioners. In: Stryker i Leaver, eds, 3 - 46.
- Sinclair, B., I. McGrath, and T. Lamb, eds., 2000. Learner Autonomy, Teacher Autonomy: Future Directions. London: Longman.
- Dakowska, M., 2003. Current Controversies in Foreign Language Didactics. Warszawa: Wydawnictwa UW
|