Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar | ING5100 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Suzan Kavanoz |
Dersi Veren(ler) | Suzan Kavanoz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders yabancı dil öğretiminde mevcut eğilimleri sunmayı amaçlamaktadır. Konular ikinci dil edinim araştırmalarındaki ilerlemeyi özellikle yöntemler sonrası dönem olarak adlandırılan günümüz döneminde yabancı dil eğitimine farklı bakış açılarını yansıtacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İngilizce öğretirken kullanılan pedagojik beceriler, İngilizce derslerinde sınıfında pedagojik becerilerin etkililiğ, .Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri. Bilişsel Kuram, Öğrenci Özerkliği, Öğretmen Özerkliği,İngilizce öğretimi bağlamında empirizm ve teknoloji,İkinci Dil Edinimi,Dil Öğretiminde Son Yaklaşımlar, İletişimsel Yaklaşım Sonrası Süreç: Eklektik Bakış ,Türkiye’de eğitim dili olarak kullanılan İngilizcenin kapsamı,Türkiye'de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan zorluklar, ELT alanındaki araştırmalar, potansiyel araştırma alanları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İngilizce öğretim yaklaşımları ve bu yaklaşımların kuramsal temellerini kavrarlar.
- İngilizce öğretiminde güncel yaklaşımlar, yenilikler ve teknolojik uygulamalara dair bilgi edinir ve eleştirel bir bakışla değerlendirirler.
- İngilizce öğretimini şekillendiren sosyal, eleştirel ve eğitim politikaları temelli dinamiklere dair farkındalık geliştirirler.
- Türkiye’de İngilizce öğretiminin mevcut durumu ve karşılaşılan güçlükleri analiz ederler.
- İngilizce eğitiminde teknolojinin rolünü ve etkili kullanım yollarını değerlendirirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 |
PÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 |
PÇ-3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
PÇ-4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 |
PÇ-7 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-8 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
PÇ-9 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 |
PÇ-10 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yabancı dil öğretiminde kullanılan kavramlar | İngiliz dili eğitiminde kullanılan temel terimleri araştırma |
2 | Yabancı Dil Öğretiminde Tarihsel Süreç: Yaklaşımlar ve Yöntemler | Dil öğretiminde geleneksel ve modern yöntemleri araştırma |
3 | İletişimsel Yaklaşım ve İletişimsel Dil Öğretimi (CLT) | İletişimsel Dil Öğretimi ilkeleriyle hazırlanmış sınıf örneklerini inceleme |
4 | Görev Temelli Öğrenme (Task-Based Language Teaching) | Görev Temelli Öğrenme için örnek etkinlikler bulma |
5 | İçerik Temelli Öğretim (Content-Based Instruction) | CLIL yaklaşımını ve uygulamalarını araştırma |
6 | Proje Temelli Öğrenme ve Disiplinlerarası Dil Öğretimi | Proje Temelli dil öğretimi örneklerini inceleme |
7 | Dil Öğretiminde Teknoloji Kullanımı | Teknoloji destekli uygulamalara dair araştırma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Mindfulness ve Sosyal-Duygusal Öğretim Yöntemleri | Öğrencilerin Sosyal-Duygusal gereksinimleri ile ilgili araştırma |
10 | Küresel Vatandaşlık Gelişimi, Değerler Eğitimi ve Çokkültürlülük | Kültürel ögelerin dil öğretimine katkısını araştırma |
11 | Dünya İngilizceleri ve Lingua Franca Olarak İngilizce | Dünya İngilizceleri örneklerini araştırma |
12 | Dil Politikaları ve Planlaması | Türkiye’deki İngilizce öğretimi politikaları üzerine araştırma |
13 | Türkiye'de İngilizce Öğretimi: Sorunlar ve Fırsatlar | Türkiye bağlamında karşılaşılan güçlükleri araştırma |
14 | Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi ve Mesleki Gelişim | Mesleki gelişim amaçlı etkinlikleri araştırma |
15 | Yöntem Sonrası Dönem (Post-Method Pedagogy) ve Eleştirel Pedagoji | Değişen öğretmen rolleriyle ilgili araştırma |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 25 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|