Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar ING510037.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSuzan Kavanoz
Dersi Veren(ler)Suzan Kavanoz
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu ders yabancı dil öğretiminde mevcut eğilimleri sunmayı amaçlamaktadır. Konular ikinci dil edinim araştırmalarındaki ilerlemeyi özellikle yöntemler sonrası dönem olarak adlandırılan günümüz döneminde yabancı dil eğitimine farklı bakış açılarını yansıtacaktır.
Dersin İçeriğiİngilizce öğretirken kullanılan pedagojik beceriler, İngilizce derslerinde sınıfında pedagojik becerilerin etkililiğ, .Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri. Bilişsel Kuram, Öğrenci Özerkliği, Öğretmen Özerkliği,İngilizce öğretimi bağlamında empirizm ve teknoloji,İkinci Dil Edinimi,Dil Öğretiminde Son Yaklaşımlar, İletişimsel Yaklaşım Sonrası Süreç: Eklektik Bakış ,Türkiye’de eğitim dili olarak kullanılan İngilizcenin kapsamı,Türkiye'de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan zorluklar, ELT alanındaki araştırmalar, potansiyel araştırma alanları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Stryker, S. B. and B. L. Leaver, eds., 1997. Content-Based Instruction in Foreign Language Education. Models and Methods. Washington, D.C.: Georgetown UP.
  • Swan, M., 2005. Legislation by hypothesis: The case of Task-Based Instruction. Applied Linguistics 26//3, 376-401.
  • Todd, R. W., 1999. Classroom Teaching Strategies. New York: Prentice Hall.
  • Wesche,, M.B., and P. Skehan, 2002. Communicative, Task-Based, and Content-Based Language Instruction. In: R. Kaplan, red., The Oxford Handbook of Applied Linguistics. Oxford: OUP, 207 - 229.
  • Willis, J., 1996. A Framework for Task-Based Learning. London: Longman.
  • Willis, J., 2004. Perspectives on Task-Based Instruction: Understanding Our Practices, Acknowledging Different Practitioners. In: Stryker i Leaver, eds, 3 - 46.
  • Sinclair, B., I. McGrath, and T. Lamb, eds., 2000. Learner Autonomy, Teacher Autonomy: Future Directions. London: Longman.
  • Dakowska, M., 2003. Current Controversies in Foreign Language Didactics. Warszawa: Wydawnictwa UW
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İngilizce öğretim yaklaşımları ve bu yaklaşımların kuramsal temellerini kavrarlar.
  2. İngilizce öğretiminde güncel yaklaşımlar, yenilikler ve teknolojik uygulamalara dair bilgi edinir ve eleştirel bir bakışla değerlendirirler.
  3. İngilizce öğretimini şekillendiren sosyal, eleştirel ve eğitim politikaları temelli dinamiklere dair farkındalık geliştirirler.
  4. Türkiye’de İngilizce öğretiminin mevcut durumu ve karşılaşılan güçlükleri analiz ederler.
  5. İngilizce eğitiminde teknolojinin rolünü ve etkili kullanım yollarını değerlendirirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-153232
PÇ-233242
PÇ-323232
PÇ-415124
PÇ-543133
PÇ-632432
PÇ-743332
PÇ-823233
PÇ-924133
PÇ-1034444

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yabancı dil öğretiminde kullanılan kavramlarİngiliz dili eğitiminde kullanılan temel terimleri araştırma
2Yabancı Dil Öğretiminde Tarihsel Süreç: Yaklaşımlar ve YöntemlerDil öğretiminde geleneksel ve modern yöntemleri araştırma
3İletişimsel Yaklaşım ve İletişimsel Dil Öğretimi (CLT)İletişimsel Dil Öğretimi ilkeleriyle hazırlanmış sınıf örneklerini inceleme
4Görev Temelli Öğrenme (Task-Based Language Teaching) Görev Temelli Öğrenme için örnek etkinlikler bulma
5İçerik Temelli Öğretim (Content-Based Instruction)CLIL yaklaşımını ve uygulamalarını araştırma
6Proje Temelli Öğrenme ve Disiplinlerarası Dil ÖğretimiProje Temelli dil öğretimi örneklerini inceleme
7Dil Öğretiminde Teknoloji KullanımıTeknoloji destekli uygulamalara dair araştırma
8Ara Sınav 1
9Mindfulness ve Sosyal-Duygusal Öğretim YöntemleriÖğrencilerin Sosyal-Duygusal gereksinimleri ile ilgili araştırma
10Küresel Vatandaşlık Gelişimi, Değerler Eğitimi ve ÇokkültürlülükKültürel ögelerin dil öğretimine katkısını araştırma
11Dünya İngilizceleri ve Lingua Franca Olarak İngilizceDünya İngilizceleri örneklerini araştırma
12Dil Politikaları ve PlanlamasıTürkiye’deki İngilizce öğretimi politikaları üzerine araştırma
13Türkiye'de İngilizce Öğretimi: Sorunlar ve FırsatlarTürkiye bağlamında karşılaşılan güçlükleri araştırma
14Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimi ve Mesleki GelişimMesleki gelişim amaçlı etkinlikleri araştırma
15Yöntem Sonrası Dönem (Post-Method Pedagogy) ve Eleştirel PedagojiDeğişen öğretmen rolleriyle ilgili araştırma
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri115
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar110
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev230
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler125
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok