Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Dil Politikaları | ING5105 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Avrupa Konseyince geliştirilmiş dil öğretim politikalarını tanıtmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Avrupa Dil Öğretim Politikaları; çokdilli ve çokkültürlü eğitim; Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı; yabancı dil öğrenenleri dil yeterlikleri standartları ve Dil Gelişim Dosyası; yabancı dillerin eğitim programlarındaki durumu; ADP modellerinin geliştirilmesine yardımcı olacak yönergeler ve şablonlar; Avrupa’da ve Ülkemizdeki ADP modelleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Avrupa dil öğretim politikalarını açıklar
- Yabancı dil öğrenenleri dil yeterlikleri standartlarını ve Dil Gelişim Dosyasını ilişkilendirir
- ADP modellerinde dil yeterlikleri standartlarını değerlendirir
- Avrupa’da ve Ülkemizdeki ADP modellerini analiz eder
- Avrupa eğitim programlarında yabancı dilin yerini açıklar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | Avrupa Dil Öğretim Politikaları: çokdilli ve çokkültürlü eğitim | |
3 | Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı | |
4 | Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı | |
5 | Yabancı dil öğrenenleri dil yeterlikleri standartları ve Dil Gelişim Dosyası | |
6 | Avrupa eğitim programlarında yabancı dil eğitiminin yeri | |
7 | Avrupa eğitim programlarında yabancı dil eğitiminin yeri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Avrupa eğitim programlarında yabancı dil eğitiminin yeri | |
10 | ADP modellerinin geliştirilmesine yardımcı olacak yönergeler ve şablonlar | |
11 | Avrupa’da ve Ülkemizdeki ADP modelleri | |
12 | Avrupa’da ve Ülkemizdeki ADP modelleri | |
13 | Avrupa’da ve Ülkemizdeki ADP modelleri | |
14 | Avrupa’da ve Ülkemizdeki ADP modelleri | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|