Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İnglizce Öğrenme ve Öğretme YaklaşımlarıING5106 37.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ı
Dersin Amacıİngilizce öğretiminde öne çıkan çağdaş yaklaşımları pedagojik ve kuramsal temelleriyle ele almak; bağlama duyarlı, eleştirel ve yaratıcı öğretim uygulamaları geliştirmeye yönelik üst düzey bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmak. Öğretmen adaylarının post-metod pedagojisi doğrultusunda kendi öğretim stratejilerini geliştirebilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği21. yüzyıl öğrenme becerileri ve dil öğretimi; post-metot pedagojisi ve alternatif öğretim anlayışları; Görev temelli ve proje temelli öğretim: İçerik ve dil bütünleştirme (CLIL & CBI); Teknoloji entegrasyonuna dayalı yaklaşımlar (ör. flipped classroom, blended learning); Öğrenen özerkliği ve öğrenen stratejileri; Eleştirel dil pedagojisi; Kültürel ve çokdilli duyarlılık; Refleksif öğretim ve eylem araştırmasıyla öğrenme ortamı geliştirme; Uygulama örnekleri ve mikro öğretim
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İngilizce öğretiminde öne çıkan çağdaş yaklaşımları açıklar.
  2. Dil öğretim yaklaşımlarını kuramsal, tarihsel ve pedagojik açıdan karşılaştırır.
  3. Farklı öğretim bağlamlarına uygun stratejiler geliştirir.
  4. Öğrenen özerkliği, kültürel farkındalık ve teknoloji entegrasyonu kavramlarını öğretimle ilişkilendirir.
  5. Post-metod pedagojisi doğrultusunda yaratıcı, eleştirel ve bağlama duyarlı öğretim uygulamaları tasarlar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı; 21. yüzyılda dil öğretimi ve öğrenme ihtiyaçları
2Post-metod pedagojisi: Tanım, ilkeler, öğretmene etkisi
3Görev temelli ve proje temelli yaklaşımlar
4CLIL ve CBI: İçerik-temelli öğretimin uygulamaları
5Teknoloji destekli öğretim: Flipped classroom, blended learning
6Öğrenen özerkliği ve metabilişsel stratejiler
7Kültürel farkındalık ve çokdilli pedagojiler
8Ara Sınav 1
9Eleştirel dil pedagojisi ve toplumsal adalet odaklı öğretim
10Öğretmen refleksiyonu ve eylem araştırmasına dayalı uygulama
11Mikro öğretim planı geliştirme I
12Mikro öğretim planı geliştirme II
13Mikro öğretim sunumları
14Mikro öğretim sunumları
15Genel değerlendirme, öz değerlendirme ve ileriye dönük yansıtma
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama110
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev410
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama130
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev420
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği120
Projeler
Sunum / Seminer1
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok