Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İnglizce Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | ING5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İngilizce öğretiminde öne çıkan çağdaş yaklaşımları pedagojik ve kuramsal temelleriyle ele almak; bağlama duyarlı, eleştirel ve yaratıcı öğretim uygulamaları geliştirmeye yönelik üst düzey bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmak. Öğretmen adaylarının post-metod pedagojisi doğrultusunda kendi öğretim stratejilerini geliştirebilmeleri hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | 21. yüzyıl öğrenme becerileri ve dil öğretimi; post-metot pedagojisi ve alternatif öğretim anlayışları; Görev temelli ve proje temelli öğretim: İçerik ve dil bütünleştirme (CLIL & CBI); Teknoloji entegrasyonuna dayalı yaklaşımlar (ör. flipped classroom, blended learning); Öğrenen özerkliği ve öğrenen stratejileri; Eleştirel dil pedagojisi; Kültürel ve çokdilli duyarlılık; Refleksif öğretim ve eylem araştırmasıyla öğrenme ortamı geliştirme; Uygulama örnekleri ve mikro öğretim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İngilizce öğretiminde öne çıkan çağdaş yaklaşımları açıklar.
- Dil öğretim yaklaşımlarını kuramsal, tarihsel ve pedagojik açıdan karşılaştırır.
- Farklı öğretim bağlamlarına uygun stratejiler geliştirir.
- Öğrenen özerkliği, kültürel farkındalık ve teknoloji entegrasyonu kavramlarını öğretimle ilişkilendirir.
- Post-metod pedagojisi doğrultusunda yaratıcı, eleştirel ve bağlama duyarlı öğretim uygulamaları tasarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı; 21. yüzyılda dil öğretimi ve öğrenme ihtiyaçları | |
2 | Post-metod pedagojisi: Tanım, ilkeler, öğretmene etkisi | |
3 | Görev temelli ve proje temelli yaklaşımlar | |
4 | CLIL ve CBI: İçerik-temelli öğretimin uygulamaları | |
5 | Teknoloji destekli öğretim: Flipped classroom, blended learning | |
6 | Öğrenen özerkliği ve metabilişsel stratejiler | |
7 | Kültürel farkındalık ve çokdilli pedagojiler | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Eleştirel dil pedagojisi ve toplumsal adalet odaklı öğretim | |
10 | Öğretmen refleksiyonu ve eylem araştırmasına dayalı uygulama | |
11 | Mikro öğretim planı geliştirme I | |
12 | Mikro öğretim planı geliştirme II | |
13 | Mikro öğretim sunumları | |
14 | Mikro öğretim sunumları | |
15 | Genel değerlendirme, öz değerlendirme ve ileriye dönük yansıtma | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 30 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | ||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|