Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dil Becerilerinin Öğretimi ING5107 37.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüBurcu Ünal
Dersi Veren(ler)Burcu ÜNAL
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen ve eğitim araştırmacılarının farklı yaş ve dil seviyelerine sahip öğrencilere dinleme, konuşma, okuma, yazma, dil bilgisi ve kelime öğretimi konularında farkındalık kazanmalarını ve etkili öğretim becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, dil becerileri ve sistemleriyle ilgili ders planları, ve sınıf içi öğretimle ilgili araştırmaları inceleyip sorunlara yönelik araştırma önerisi hazırlayarak kuramsal bilgilerini uygulamaya dökme fırsatı elde edeceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders, farklı yaş ve dil yeterlilik düzeylerine sahip öğrencilere İngilizce'nin dört temel becerisi (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ile iki temel dil sistemi (dil bilgisi ve kelime bilgisi) öğretimiyle ilgili ilke, teknik ve aşamalara dair kapsamlı bir bakış sunar. Derste öğrenci profilleri, beceriye özgü öğretim stratejileri ve sınıf içi uygulamalar ele alınır. Ayrıca, öğrenciler sınıf temelli araştırmaları inceleyerek dil öğretiminde karşılaşılan sorunlara yönelik kendi araştırma önerilerini geliştirme sürecine katılırlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Newton, J. M., Ferris, D., Goh, C., Grabe, W., Stoller, F., & Vandergrift, L. (2018). Teaching English to second language learners in academic contexts. London, England: Routledge.
  • İnan-Karagül, B. & Doğan, Y. (2014). Teaching Language Skills (Language and Linguistics). Nova Science Pub Inc
  • Dormer, J. E. (2023). ELT basics: A beginner’s guide to English language teaching. TESOL Press. ​
  • Horwitz, E. K. (2020). Becoming a language teacher: A practical guide to second language learning and teaching (2nd ed.). Castledown Publishers. ​
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, farklı yaş gruplarına ve dil yeterlilik düzeylerine sahip öğrencilere yönelik dil becerisi öğretiminde kullanılan çeşitli teknikleri analiz edebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
  2. Öğrenciler, temel dil becerilerinin (dinleme, konuşma, telaffuz, okuma, yazma) ve dil sistemlerinin (dilbilgisi ve kelime bilgisi) öğretiminde yer alan ilke ve aşamalar konusundaki bilgilerini gösterebileceklerdir.
  3. Öğrenciler, kendi öğretim uygulamalarını ve akran geri bildirimlerini temel alarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yapabilecek ve öğretim etkinliklerini geliştirebileceklerdir.
  4. Öğrenciler, dil becerileri ve dil sistemlerinin etkili öğretimine yönelik güncel araştırma bulgularını eleştirel bir şekilde inceleyip sentezleyerek, bu bulguları kendi öğretim uygulamalarını geliştirmek için kullanabileceklerdir.
  5. Öğrenciler, öğrenci yeterlilik düzeylerini, ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini dikkate alarak çeşitli sınıf bağlamlarına uygun öğretim stratejilerini uyarlayabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Ders ve Kaynakların Tanıtımı
2Dil öğretiminde dört temel beceri ve dil sistemlerine genel bakışDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
3Dinleme becerisinin öğretimi: Türleri, stratejiler ve ders planlama.Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
4Konuşma becerisinin öğretimi: Etkinlik türleri ve öğrenci etkileşimiDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
5Okuma becerisinin öğretimi: Alt beceriler, metin türleri ve stratejilerDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
6Yazma becerisinin öğretimi: Süreç temelli yaklaşımlar ve görev türleriDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
7Dil bilgisi öğretimi: Açıklayıcı ve keşif temelli yöntemlerDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
8Ara Sınav 1
9Kelime öğretimi: Sıklık, bağlam, anlam ve kullanıma yönelik yaklaşımlarDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
10Öğrenci profilleri: Yaş, dil seviyesi ve bireysel farklılıklara göre uyarlamaDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
11Etkili ders planı hazırlama ve dört becerinin entegre edilmesiDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
12Ortaokul düzeyinde yabancı dil öğretimiDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
13Lise düzeyinde yabancı dil öğretimiDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
14Üniversite düzeyinde yabancı dil öğretimiDers notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma
15Geri bildirim verme ve öğretmen yansımalarının değerlendirilmesi
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması210
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri215
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama225
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer225
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)145
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok