Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Becerilerinin Öğretimi | ING5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu Ünal |
Dersi Veren(ler) | Burcu ÜNAL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen ve eğitim araştırmacılarının farklı yaş ve dil seviyelerine sahip öğrencilere dinleme, konuşma, okuma, yazma, dil bilgisi ve kelime öğretimi konularında farkındalık kazanmalarını ve etkili öğretim becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, dil becerileri ve sistemleriyle ilgili ders planları, ve sınıf içi öğretimle ilgili araştırmaları inceleyip sorunlara yönelik araştırma önerisi hazırlayarak kuramsal bilgilerini uygulamaya dökme fırsatı elde edeceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, farklı yaş ve dil yeterlilik düzeylerine sahip öğrencilere İngilizce'nin dört temel becerisi (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ile iki temel dil sistemi (dil bilgisi ve kelime bilgisi) öğretimiyle ilgili ilke, teknik ve aşamalara dair kapsamlı bir bakış sunar. Derste öğrenci profilleri, beceriye özgü öğretim stratejileri ve sınıf içi uygulamalar ele alınır. Ayrıca, öğrenciler sınıf temelli araştırmaları inceleyerek dil öğretiminde karşılaşılan sorunlara yönelik kendi araştırma önerilerini geliştirme sürecine katılırlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, farklı yaş gruplarına ve dil yeterlilik düzeylerine sahip öğrencilere yönelik dil becerisi öğretiminde kullanılan çeşitli teknikleri analiz edebilecek ve değerlendirebileceklerdir.
- Öğrenciler, temel dil becerilerinin (dinleme, konuşma, telaffuz, okuma, yazma) ve dil sistemlerinin (dilbilgisi ve kelime bilgisi) öğretiminde yer alan ilke ve aşamalar konusundaki bilgilerini gösterebileceklerdir.
- Öğrenciler, kendi öğretim uygulamalarını ve akran geri bildirimlerini temel alarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yapabilecek ve öğretim etkinliklerini geliştirebileceklerdir.
- Öğrenciler, dil becerileri ve dil sistemlerinin etkili öğretimine yönelik güncel araştırma bulgularını eleştirel bir şekilde inceleyip sentezleyerek, bu bulguları kendi öğretim uygulamalarını geliştirmek için kullanabileceklerdir.
- Öğrenciler, öğrenci yeterlilik düzeylerini, ilgi alanlarını ve öğrenme stillerini dikkate alarak çeşitli sınıf bağlamlarına uygun öğretim stratejilerini uyarlayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Ders ve Kaynakların Tanıtımı | |
2 | Dil öğretiminde dört temel beceri ve dil sistemlerine genel bakış | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
3 | Dinleme becerisinin öğretimi: Türleri, stratejiler ve ders planlama. | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
4 | Konuşma becerisinin öğretimi: Etkinlik türleri ve öğrenci etkileşimi | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
5 | Okuma becerisinin öğretimi: Alt beceriler, metin türleri ve stratejiler | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
6 | Yazma becerisinin öğretimi: Süreç temelli yaklaşımlar ve görev türleri | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
7 | Dil bilgisi öğretimi: Açıklayıcı ve keşif temelli yöntemler | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kelime öğretimi: Sıklık, bağlam, anlam ve kullanıma yönelik yaklaşımlar | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
10 | Öğrenci profilleri: Yaş, dil seviyesi ve bireysel farklılıklara göre uyarlama | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
11 | Etkili ders planı hazırlama ve dört becerinin entegre edilmesi | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
12 | Ortaokul düzeyinde yabancı dil öğretimi | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
13 | Lise düzeyinde yabancı dil öğretimi | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
14 | Üniversite düzeyinde yabancı dil öğretimi | Ders notlarından ve kaynak kitaplardan ilgili konuyu okuma ve araştırma yapma |
15 | Geri bildirim verme ve öğretmen yansımalarının değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 2 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 25 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 45 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|