Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretim Düzeyinde İngilizce Öğretimi | ING5108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İlköğretim düzeyinde İngilizce öğretiminin kuramsal temellerini, yaşa uygun öğretim yöntemlerini, materyal kullanımını ve sınıf içi uygulama stratejilerini bütüncül bir yaklaşımla ele almak; öğretmen adaylarını ilköğretim çağındaki öğrencilerin dil gelişim özelliklerine duyarlı, yaratıcı ve etkili öğretim tasarımları yapabilecek düzeye getirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | İlköğretim çağındaki öğrencilerin bilişsel, duygusal ve dil gelişimi; Yaş özelliklerine göre öğretim stratejileri; Oyun temelli ve hikâye temelli öğretim yaklaşımları; Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin küçük yaş gruplarına uygun öğretimi; Şarkılar, tekerlemeler, görseller ve dijital araçların kullanımı; Temel sınıf yönetimi stratejileri ve öğrenci motivasyonu; Duyarlılık geliştiren ve kapsayıcı etkinlik tasarımı; Değerlendirme yöntemleri: biçimlendirici ve tamamlayıcı değerlendirme; Uygulama örnekleri ve mikro öğretim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İlköğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişimsel özelliklerini tanımlar.
- Yaş düzeyine uygun yabancı dil öğretim stratejilerini açıklar.
- Dil becerilerine yönelik etkinlikleri küçük yaş gruplarına göre planlar.
- Oyun, şarkı, hikâye gibi materyalleri etkili biçimde öğretim sürecine entegre eder.
- Öğretim uygulamalarını yaş grubu ihtiyaçlarına göre yaratıcı ve duyarlı biçimde tasarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Ders tanıtımı ve ilköğretim düzeyi öğrenci özellikleri | |
2 | Erken yaşta yabancı dil öğrenimi: Gelişimsel temeller | |
3 | Yaş gruplarına göre öğrenme stilleri ve öğretim planlaması | |
4 | Dinleme ve konuşma öğretimi için stratejiler | |
5 | Okuma ve yazma becerilerinin küçük yaş gruplarına öğretimi | |
6 | Oyun temelli öğrenme ve uygulama örnekleri | |
7 | Hikâye temelli öğretim ve hikâye seçimi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Şarkılar, tekerlemeler ve drama teknikleri | |
10 | Görsel ve dijital materyal kullanımı | |
11 | Biçimlendirici ve tamamlayıcı değerlendirme yöntemleri | |
12 | Etkinlik tasarımı: Yaratıcılık ve kapsayıcılık | |
13 | Mikro öğretim sunumları | |
14 | Mikro öğretim sunumları | |
15 | Genel değerlendirme ve öz değerlendirme | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 4 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 4 | 10 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|