Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | ING5109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emrah Özcan |
Dersi Veren(ler) | Emrah Özcan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) İngilizce öğretimindeki rolünü kuramsal ve uygulamalı açıdan incelemek ve öğretmen adaylarını teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayabilecek ve değerlendirebilecek donanıma kavuşturmaktır. Öğrenciler, çağdaş teknolojik araçları etkili şekilde kullanarak yabancı dil öğrenimini nasıl zenginleştirebileceklerini öğrenirler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, İngilizce öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kuramsal temellerini ve uygulama alanlarını kapsar. Ders kapsamında; - BİT kavramları ve tarihçesi, - Teknoloji destekli öğretimin kuramsal yaklaşımları (CALL, TELL, MALL vb.), - Web 2.0 araçları, mobil uygulamalar, dijital oyunlar ve sanal gerçeklik ortamlarının incelenmesi, - Senaryo tabanlı dijital içerik geliştirme, - E-öğrenme ve blended learning modelleri, - Etik, güvenlik ve dijital içerik üretim konuları, - Teknoloji tabanlı öğretim uygulamalarının değerlendirilmesi, - Küçük ölçekli teknoloji entegrasyon projeleri, konuları işlenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- BİT'in dil öğretimi ve öğrenimine entegrasyonunu destekleyen teorik ve teknolojik yaklaşımlar üzerine eleştirel yaklaşabilme.
- Multimedya içeriği barındıran web 2.0 araçları oluşturma ve kullanabilme.
- Dil öğretimi için kullanılacak ses ve görsel öğrenme nesneleri üretebilme.
- Ücretsiz yazma araçlarını kullanarak etkileşimli çevrimiçi materyaller ve sınavlar tasarlayabilme
- L2 öğrenimini destekleyici teknolojileri seçebilme.
- L2öğrenme ve öğretme süreçlerini desteklemek için yapı dijital öğrenme nesneleri üretebilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Yabancı dil öğretiminde BİT | |
2 | Kuramsal ve Yöntemsel Bakış Açıları | |
3 | Kuramsal ve Yöntemsel Bakış Açıları | |
4 | Kuramsal ve Yöntemsel Bakış Açıları | |
5 | Yetkinliklerin Geliştirilmesi | |
6 | Yetkinliklerin Geliştirilmesi | |
7 | Yetkinliklerin Geliştirilmesi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğrenme Alanları | |
10 | Öğrenme Alanları | |
11 | Öğrenme Alanları | |
12 | Öğrenme Alanları | |
13 | Öğrenciye Odaklanma | |
14 | Öğrenciye Odaklanma | |
15 | Revizyon | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|