Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Öğretiminde Bilgi ve İletişim TeknolojileriING5109 37.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüEmrah Özcan
Dersi Veren(ler)Emrah Özcan
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) İngilizce öğretimindeki rolünü kuramsal ve uygulamalı açıdan incelemek ve öğretmen adaylarını teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayabilecek ve değerlendirebilecek donanıma kavuşturmaktır. Öğrenciler, çağdaş teknolojik araçları etkili şekilde kullanarak yabancı dil öğrenimini nasıl zenginleştirebileceklerini öğrenirler.
Dersin İçeriğiBu ders, İngilizce öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kuramsal temellerini ve uygulama alanlarını kapsar. Ders kapsamında; - BİT kavramları ve tarihçesi, - Teknoloji destekli öğretimin kuramsal yaklaşımları (CALL, TELL, MALL vb.), - Web 2.0 araçları, mobil uygulamalar, dijital oyunlar ve sanal gerçeklik ortamlarının incelenmesi, - Senaryo tabanlı dijital içerik geliştirme, - E-öğrenme ve blended learning modelleri, - Etik, güvenlik ve dijital içerik üretim konuları, - Teknoloji tabanlı öğretim uygulamalarının değerlendirilmesi, - Küçük ölçekli teknoloji entegrasyon projeleri, konuları işlenir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Liu, X., Zhao, M., & Duan, L. (2022). The Routledge handbook of second language acquisition and technology: edited by Nicole Ziegler and Marta Gonzalez-Lloret, London, Routledge. https://doi.org/10.1080/10494820.2022.2132406
  • Al-Mahrooqi, R., & Troudi, S. (Eds.). (2014). Using technology in foreign language teaching. Newcastle upon Tyne, England: Cambridge Scholars Publishing.
  • Marczak, M. (2013). Communication and information technology in (intercultural) language teaching. Newcastle upon Tyne, England: Cambridge Scholars Publishing.
  • Walker, A., & White, G. (2013). Technology Enhanced Language Learning: connecting theory and practice-Oxford Handbooks for Language Teachers. Oxford University Press.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. BİT'in dil öğretimi ve öğrenimine entegrasyonunu destekleyen teorik ve teknolojik yaklaşımlar üzerine eleştirel yaklaşabilme.
  2. Multimedya içeriği barındıran web 2.0 araçları oluşturma ve kullanabilme.
  3. Dil öğretimi için kullanılacak ses ve görsel öğrenme nesneleri üretebilme.
  4. Ücretsiz yazma araçlarını kullanarak etkileşimli çevrimiçi materyaller ve sınavlar tasarlayabilme
  5. L2 öğrenimini destekleyici teknolojileri seçebilme.
  6. L2öğrenme ve öğretme süreçlerini desteklemek için yapı dijital öğrenme nesneleri üretebilme

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6
PÇ-1------
PÇ-2------
PÇ-3------
PÇ-4------
PÇ-5------
PÇ-6------
PÇ-7------
PÇ-8------
PÇ-9------
PÇ-10------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Yabancı dil öğretiminde BİT
2Kuramsal ve Yöntemsel Bakış Açıları
3Kuramsal ve Yöntemsel Bakış Açıları
4Kuramsal ve Yöntemsel Bakış Açıları
5Yetkinliklerin Geliştirilmesi
6Yetkinliklerin Geliştirilmesi
7Yetkinliklerin Geliştirilmesi
8Ara Sınav 1
9Öğrenme Alanları
10Öğrenme Alanları
11Öğrenme Alanları
12Öğrenme Alanları
13Öğrenciye Odaklanma
14Öğrenciye Odaklanma
15Revizyon
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok