Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dil Edinimi ING5110 37.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBirinci ve ikinci dil edinimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları, bilişsel ve sosyo-kültürel etkenleri ile öğrenen özelliklerini kapsamlı biçimde ele almak; bu süreçleri yabancı dil öğretimi bağlamında kuramsal temellere dayalı olarak analiz etmek ve elde edilen bilgileri öğretim uygulamalarına yansıtmaktır.
Dersin İçeriğiBirinci dil edinimi (L1) süreçleri; Edinim ve öğrenme ayrımı; İkinci dil edinimi (L2) kuramları; Dilsel girdi ve çıktı kavramları; Bilişsel süreçler: dikkat, hafıza, farkındalık; Öğrenen özellikleri: yaş, motivasyon, yeti; Sosyo-kültürel ve çevresel etmenler; Dil transferi ve hata analizi; Uygulamalı dil edinimi çalışmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Dil edinimi ile ilgili temel kuramsal yaklaşımları açıklar.
  2. Birinci ve ikinci dil edinimini karşılaştırır.
  3. Öğrenen ve çevresel faktörlerin dil edinimine etkisini analiz eder.
  4. Dil edinimi kuramlarını yabancı dil öğretimiyle ilişkilendirir.
  5. Edinim süreçlerine dayalı öğretim uygulamalarını değerlendirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dil edinimiyle ilgili temel kavramlar
2Birinci dil edinimi: evreler ve süreçler
3İkinci dil edinimi: tanım, kapsam ve genel eğilimler
4Evrensel dilbilgisi kuramı
5Girdi temelli kuramlar (Krashen, Long)
6Çıktı, etkileşim ve dikkat temelli yaklaşımlar
7Sosyo-kültürel kuram (Vygotsky)
8Ara Sınav 1
9Yaş, motivasyon, bilişsel stil ve diğer bireysel farklar
10Dil transferi ve hata analizi
11Edinim ve öğrenme ayrımı
12Dil ediniminde bilişsel süreçler
13Kuramların sınıf içi öğretime yansımaları
14Kuramların sınıf içi öğretime yansımaları
15Genel değerlendirme ve uygulama örnekleri
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım14
Laboratuar
Uygulama55
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği55
Ödev55
Sunum/Jüri15
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati314
Laboratuar
Uygulama55
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev53
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği53
Projeler110
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok