Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Edinimi | ING5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Birinci ve ikinci dil edinimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları, bilişsel ve sosyo-kültürel etkenleri ile öğrenen özelliklerini kapsamlı biçimde ele almak; bu süreçleri yabancı dil öğretimi bağlamında kuramsal temellere dayalı olarak analiz etmek ve elde edilen bilgileri öğretim uygulamalarına yansıtmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Birinci dil edinimi (L1) süreçleri; Edinim ve öğrenme ayrımı; İkinci dil edinimi (L2) kuramları; Dilsel girdi ve çıktı kavramları; Bilişsel süreçler: dikkat, hafıza, farkındalık; Öğrenen özellikleri: yaş, motivasyon, yeti; Sosyo-kültürel ve çevresel etmenler; Dil transferi ve hata analizi; Uygulamalı dil edinimi çalışmaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dil edinimi ile ilgili temel kuramsal yaklaşımları açıklar.
- Birinci ve ikinci dil edinimini karşılaştırır.
- Öğrenen ve çevresel faktörlerin dil edinimine etkisini analiz eder.
- Dil edinimi kuramlarını yabancı dil öğretimiyle ilişkilendirir.
- Edinim süreçlerine dayalı öğretim uygulamalarını değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil edinimiyle ilgili temel kavramlar | |
2 | Birinci dil edinimi: evreler ve süreçler | |
3 | İkinci dil edinimi: tanım, kapsam ve genel eğilimler | |
4 | Evrensel dilbilgisi kuramı | |
5 | Girdi temelli kuramlar (Krashen, Long) | |
6 | Çıktı, etkileşim ve dikkat temelli yaklaşımlar | |
7 | Sosyo-kültürel kuram (Vygotsky) | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yaş, motivasyon, bilişsel stil ve diğer bireysel farklar | |
10 | Dil transferi ve hata analizi | |
11 | Edinim ve öğrenme ayrımı | |
12 | Dil ediniminde bilişsel süreçler | |
13 | Kuramların sınıf içi öğretime yansımaları | |
14 | Kuramların sınıf içi öğretime yansımaları | |
15 | Genel değerlendirme ve uygulama örnekleri | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | 5 | 5 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 5 |
Ödev | 5 | 5 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 3 | 14 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 5 | 5 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 3 | |
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|