Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitimde Çizgi Roman KullanımıSBO293023200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüGenç Osman İlhan
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Alpin, H. (2006). Çizgiroman Ansiklopedisi. İstanbul: İnkilap Kıtabevi.
  • Alsaç, Ü. (1994). Türkiye’de Karikatür, Çizgi Roman ve Çizgi Film. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Cantek, L. (2002). Türkiye’de Çizgi Roman. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Carr, P. (1958). Can comic books be used in education?. Education, 79, 57-61
  • Ceran, K. (1997). Dünya’da çizgi roman. Sanat Dünyamız, 22(64).
  • Ceran, K. (2002). “Çizgi Roman Nedir?”, L. Cantek (Ed.), Çizgili Hayat Kılavuzu: Kahramanlar, Dergiler ve Türler (28-29). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • İlhan, G. O. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çizgi Romanların Kullanımı. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Kunzle, D. (2007). Father of the Comic Strip: Rodolphe Töpffer. Univ. Press of Mississippi.
  • Kunzle, D. (2007). Rodolphe Töpffer: The Complete Comic Strips. University Press of Mississippi.
  • McCloud, S. (1994). Understanding comics the ınvisible art. New York: Kitchen Sink Press.
  • Sones, W. W. D. (1944). The comics and instructional method. The Journal of Educational Sociology, 18(4), 232-240.
  • Tuncer, N. (1993). Çizgi roman ve Çocuk. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları
Opsiyonel Program BileşenleriDersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretim Ortamları Oluşturma Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler. • Kazanımlara uygun öğretim materyalleri hazırlar. • Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenler. • Öğrenme ortamını dersin kazanımlarına göre düzenler. • Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik ortamlar hazırlar. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Bilişsel Uygulamalı Beceriler altında yer alan • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. İletişim ve Sosyal Yetkinlikle ilgili aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım ve proje çalışmaları dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, öğrencilere önceden verilecek ve ders kapsamındaki bir konu üzerinde araştırma yapmaları istenecektir (senaryo bulma, çizgi roman örnekleri, vb). Proje kapsamında ise öğrencilerden gruplar halinde eğitimsel bir çizgi roman oluşturmaları istenecek bu çalışmalar değerlendirmeye tabi tutulacaktır.

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Çizgi romanı tanımlar ve tarihçesini ifade eder.
  2. Eğitim ve çizgi roman ilişkisini doğru kurar.
  3. Dijital çizgi romanları tanır.
  4. Çizgi romanın eğitimde kullanım yöntemlerini uygulayabilir.
  5. Çizgi romanla ders tasarımı yapabilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Görsel sanatlar ve çizgi roman ilişkisiİlgili Kaynaklar
2Çizgi roman nedirİlgili Kaynaklar
3Dünyada ve Türkiye’de çizgi romanİlgili Kaynaklar
4Eğitimde materyal kullanımı ve çizgi roman-eğitim ilişkisiİlgili Kaynaklar
5Çizgi romanın eğitimde kullanımı tarihçesiİlgili Kaynaklar
6Çizgi romanın eğitimde kullanımıİlgili Kaynaklar
7Dijital çizgi romanlarİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Eğitimde çizgi romanın kullanım örnekleri İlgili Kaynaklar
10Branşlara göre çizgi romanın eğitimde kullanılmasıİlgili Kaynaklar
11Branşlara göre çizgi romanın eğitimde kullanılmasıİlgili Kaynaklar
12Çizgi romanla ders tasarımlarıİlgili Kaynaklar
13Çizgi romanla ders tasarımlarıİlgili Kaynaklar
14Tasarım sunumlarıİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım101
Laboratuar
Uygulama110
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati131
Laboratuar
Uygulama18
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok