Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | TDB4011 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hilal TUFAN |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda anlatım amacına uygun olarak hazırlıksız sözlü sunum yapmaları, topluluk önünde fikirlerini etkin şekilde sunma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrenciler farklı kaynaklardan okumalar eşliğinde hazırlıksız konuşma uygulamaları gerçekleştirerek beden dili kullanımından etkin dinlemeye kadar farklı konuşma becerilerini geliştireceklerdir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İletişim kavramını tanımlayabilir ve etkili iletişimin ilkelerini açıklayabilir
- Etkin dinleme becerilerini sergileyebilir
- Bir konuşma planlayabilmek ve sunabilir
- Farklı konuşma biçimleri ve kullanımları arasındaki farkı belirleyebilir
- Beden dili, vurgu, doğru sesletim ve sözel zenginlik gibi konuşma becerilerini sergileyebilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
2 | Etkili iletişim biçimleri | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
3 | Etkili konuşma sanatı | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
4 | İletişimde beden dilinin önemi | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
5 | Ses kalitesini geliştirme alıştırmaları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
6 | Heyecanı denetleme, sunum kaygısını kontrol etme yöntemleri | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
7 | Dinleyiciyi kontrol ve yönlendirme teknikleri | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Konuşma planlama | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
10 | Hazırlıksız konuşma yöntemleri | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
11 | Bireysel hazırlıksız konuşma uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
12 | Bireysel hazırlıksız konuşma uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
13 | Grup hazırlıksız konuşma uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
14 | Grup hazırlıksız konuşma uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi |
15 | İlgili kaynakların okunması ve incelenmesi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 7 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|