Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları | TDE6144 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe Melek Özyetgin |
Dersi Veren(ler) | Zühal Ölmez, Yakup Çelik, Ayşe Melek Özyetgin, Sevim Yılmaz Önder, Ali Emre Özyıldırım, Aynur Koçak |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılan kuramsal araştırmaları inceleme ve değerlendirme yetisi kazanmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Altay Dil teorisi, Türk dillerinin tasnifi, uzun ünlüler, kapalı e gibi kuramsal konuların incelenmesi, araştırılması, tartışılması, halk edebiyatı metin incelemeleri, halk edebiyatı kaynakları, halk bilimi araştırma yöntemleri, eski Türk edebiyatı nazım şekilleri, nesir incelemeleri, metin şerhi ve metin tamiri üzerine araştırma ve uygulamalar yapılması, yeni Türk edebiyatı nazım şekilleri, Batı edebiyatı kaynakları, bilimsel araştırma ve metin inceleme yöntemleri üzerinde inceleme ve araştırma yapılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Altay Dili Teorisinin genel çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur
- Modern Türk dillerinin tasniflerini öğrenir.
- Türkçede uzun ünlülerin varlığına dair hangi delillerin olduğunu öğrenir
- Kapalı /e/ ekinin tarihî ve çağdaş Türk dillerindeki görünümü hakkında eski Türk dillerinden bilgi edinir.
- Türk Halk Edebiyatı metinleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Türk Halk Edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
- Folklor araştırma yöntemlerini öğrenir.
- Divan şiirini inceler ve klasik nesir metinleri okur.
- Metin yorumlama ve metin tamiri üzerinde alıştırma yapabilir.
- Yeni Türk Edebiyatı nazım şekilleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Batı edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
- Bilimsel araştırma ve metin analizi yöntemlerinin neler olduğunu öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konularla ilgili genel yayınların tanıtılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Altay Dilleri kuramı konusunda yapılan tartışmaların incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Altay Dil teorisinin argümanlarının tartışılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Türk Dillerinin tasnifinde kullanılan ölçütlerin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Bu ölçütlere göre Türk Dillerinin tasnifi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Ana Türkçedeki uzun ünlüler konusunun eldeki verilere göre tartışılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Kapalı e sesinin varlığını destekleyen bilgilerin gözden geçirilerek incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türk halk edebiyatı metinlerinin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Türk halk edebiyatının kaynaklarının araştırılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Türk halk edebiyatı araştırma yöntemlerinin tartışılması | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Eski Türk Edebiyatı nazım şekilleri ve nesir metinlerinin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Anadolu’da yazılmış şerh metinlerinin tasnifi ve incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Yeni Türk Edebiyatı nazım şekillerinin incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|