Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Eğitiminde Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri | ING5204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Suzan Kavanoz |
Dersi Veren(ler) | Suzan Kavanoz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilimde kullanılan araştırma becerilerini, araştırma tasarımını ve araştırma yöntemlerini sunmak ve öğrencilerin araştırma amaçlarına uygun olarak veri toplama araçları belirleyebilmeleri, veri toplamada farklı araçlar hazırlayabilmeleri ve kullanabilmeleri ve analiz yapabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilimde yer alan araştırma becerilerine, araştırma tasarımına ve araştırma yöntemlerine giriş sağlar. Öğrencilere dil öğretimi ve öğreniminde kullanılan nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ve analiz biçimlerini sunar. Ders içeriğini; deneysel tasarımların yanı sıra, dil öğretiminde ve öğrenme bağlamında eylem araştırması , introspektif yöntemler, etkileşim ve transkript analizi, etnografi ve vaka çalışmaları, görüşmeler, anketler, ve sınıf içi gözlem oluşturur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim ve uygulamalı dilbilim araştırmalarında temel kavramları, araştırma türlerini ve paradigmaları kavrar.
- Nicel ve nitel araştırma araçlarını tasarlar ve eleştirel biçimde değerlendirir.
- Nicel verileri uygun istatistiksel yöntemlerle ve ilgili yazılımlar aracılığıyla analiz eder.
- Nitel verileri tematik kodlama ve yazılım destekli araçlarla analiz eder.
- Araştırma bulgularını etik ve akademik standartlara uygun şekilde yorumlar, sentezler ve raporlaştırır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
PÇ-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
PÇ-4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
PÇ-6 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
PÇ-7 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
PÇ-8 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
PÇ-9 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
PÇ-10 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde Araştırma Türleri; Üç Tür Araştırma Sorusu | Eğitim araştırmasının tanımlarını ve amaçlarını gözden geçirme |
2 | Nicel Veri: Toplama Yöntemleri | Nicel veri toplama tekniklerini (ör. anketler, testler) inceleme |
3 | Nicel Veri: Analiz Yöntemleri; Verileri Analize Hazırlama | Verileri analiz için hazırlama adımlarını inceleme |
4 | Betimsel İstatistik | Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçülerini gözden geçirme (ortalama, medyan, mod, standart sapma) |
5 | Çıkarımsal İstatistik I: t-testi, ANOVA, Ki-kare, Korelasyon | Temel çıkarımsal istatistik yöntemleri hakkında okuma |
6 | Çıkarımsal İstatistik II: Korelasyon, Regresyon, Yol Analizi | Korelasyon ve regresyon kavramlarını inceleme |
7 | Çıkarımsal İstatistik III: Tekrar ve Uygulamalar | Örnek veri kümeleriyle çıkarımsal istatistikleri tekrar etme ve uygulama |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Nitel Araştırmanın Doğası; Nitel Araştırma Tasarımları | Nitel araştırma gelenekleri hakkında okuma |
10 | Nitel Veri Toplama ve Analizi: Belgeleme, Tanımlama, Kuramlaştırma | Gözlem ve görüşme tekniklerini inceleme |
11 | Nitel Araştırmada Örnekleme ve Veri Kaynakları | Nitel araştırmada örnekleme stratejilerini gözden geçirme |
12 | Nitel Analiz ve Rapor Yazımı: Tema ve Alt Tema Geliştirme | Tematik analiz örneklerini inceleme |
13 | Nitel Analiz ve Yorumlama | Temaları araştırma sorularıyla ilişkilendirme uygulamaları yapma |
14 | Nicel Araştırma Raporu Yazımı, Nitel ve Karma Yöntem Raporları Yazımı | CAQDAS araçlarını inceleme (ör. NVivo, MAXQDA) |
15 | Uygulamalı Çalışmalar | Sınıf içinde sunulmak üzere kısa bir öneri veya araştırma taslağı hazırlama |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|