Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Yabancı Dil Eğitiminde Nicel ve Nitel Araştırma YöntemleriING520437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSuzan Kavanoz
Dersi Veren(ler)Suzan Kavanoz
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilimde kullanılan araştırma becerilerini, araştırma tasarımını ve araştırma yöntemlerini sunmak ve öğrencilerin araştırma amaçlarına uygun olarak veri toplama araçları belirleyebilmeleri, veri toplamada farklı araçlar hazırlayabilmeleri ve kullanabilmeleri ve analiz yapabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders, yabancı dil eğitiminde ve uygulamalı dilbilimde yer alan araştırma becerilerine, araştırma tasarımına ve araştırma yöntemlerine giriş sağlar. Öğrencilere dil öğretimi ve öğreniminde kullanılan nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ve analiz biçimlerini sunar. Ders içeriğini; deneysel tasarımların yanı sıra, dil öğretiminde ve öğrenme bağlamında eylem araştırması , introspektif yöntemler, etkileşim ve transkript analizi, etnografi ve vaka çalışmaları, görüşmeler, anketler, ve sınıf içi gözlem oluşturur.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Allwright, R., Allwright, D., & Bailey, K. M. (1991). Focus on the language classroom: An introduction to classroom research for language teachers. Cambridge University Press.
  • APA Citation Style - Quick Guide. 6th edition. 2011.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2000). Research methods in education 5th edition. London, RoutledgeFalmer.
  • Creswell, J. W. (2018). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. 5th Ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative, and mixed methodologies: Oxford University Press.
  • Glesne, C. (2006). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction. Upper Saddle River,NJ: Pearson Education Inc.
  • Nunan, D. (1992). Research methods in language learning. Cambridge University Press.
  • O'Leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim ve uygulamalı dilbilim araştırmalarında temel kavramları, araştırma türlerini ve paradigmaları kavrar.
  2. Nicel ve nitel araştırma araçlarını tasarlar ve eleştirel biçimde değerlendirir.
  3. Nicel verileri uygun istatistiksel yöntemlerle ve ilgili yazılımlar aracılığıyla analiz eder.
  4. Nitel verileri tematik kodlama ve yazılım destekli araçlarla analiz eder.
  5. Araştırma bulgularını etik ve akademik standartlara uygun şekilde yorumlar, sentezler ve raporlaştırır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-111113
PÇ-211112
PÇ-333334
PÇ-413344
PÇ-511112
PÇ-621113
PÇ-721113
PÇ-835553
PÇ-921113
PÇ-1024444

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde Araştırma Türleri; Üç Tür Araştırma SorusuEğitim araştırmasının tanımlarını ve amaçlarını gözden geçirme
2Nicel Veri: Toplama YöntemleriNicel veri toplama tekniklerini (ör. anketler, testler) inceleme
3Nicel Veri: Analiz Yöntemleri; Verileri Analize HazırlamaVerileri analiz için hazırlama adımlarını inceleme
4Betimsel İstatistikMerkezi eğilim ve değişkenlik ölçülerini gözden geçirme (ortalama, medyan, mod, standart sapma)
5Çıkarımsal İstatistik I: t-testi, ANOVA, Ki-kare, KorelasyonTemel çıkarımsal istatistik yöntemleri hakkında okuma
6Çıkarımsal İstatistik II: Korelasyon, Regresyon, Yol AnaliziKorelasyon ve regresyon kavramlarını inceleme
7Çıkarımsal İstatistik III: Tekrar ve UygulamalarÖrnek veri kümeleriyle çıkarımsal istatistikleri tekrar etme ve uygulama
8Ara Sınav 1
9Nitel Araştırmanın Doğası; Nitel Araştırma TasarımlarıNitel araştırma gelenekleri hakkında okuma
10Nitel Veri Toplama ve Analizi: Belgeleme, Tanımlama, KuramlaştırmaGözlem ve görüşme tekniklerini inceleme
11Nitel Araştırmada Örnekleme ve Veri KaynaklarıNitel araştırmada örnekleme stratejilerini gözden geçirme
12Nitel Analiz ve Rapor Yazımı: Tema ve Alt Tema GeliştirmeTematik analiz örneklerini inceleme
13Nitel Analiz ve YorumlamaTemaları araştırma sorularıyla ilişkilendirme uygulamaları yapma
14Nicel Araştırma Raporu Yazımı, Nitel ve Karma Yöntem Raporları YazımıCAQDAS araçlarını inceleme (ör. NVivo, MAXQDA)
15Uygulamalı ÇalışmalarSınıf içinde sunulmak üzere kısa bir öneri veya araştırma taslağı hazırlama
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri110
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok