Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sergileme ve Fuar GrafiğiGRA215033300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüKader SÜRMELİ
Dersi Veren(ler)Kader SÜRMELİ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSergileme tasarımı temel bilgilerinin kazandırılması ve yaratıcı düşünme yeteneğinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği Sergileme tasarımında fikirden ürüne tasarım sürecinin tüm aşamalarının kavranması  Sergileme tasarım süreci  Hedef kitle ve tüketici profillerinin anlaşılması  Sergileme ürünü türleri, malzemeleri ve üretim yöntemleri  Sergileme tasarımına yönelik grafik tasarım uygulamaları  Sergileme tasarımı ile ürün ve marka kimliğinin ilişkisi  Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Commercial Space & Sign Design Vol. 38, Azur Corporation; Bilingual edition
  • İç Mekan Tasarımında Stant Tasarımı ve Sergileme, Pam Locker, 2013.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sergileme ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi
  2. Sergileme tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair temel bilgilerin ve görsel kültürün oluşturulması
  3. Öğrencilerin takım çalışması becerilerinin geliştirilmesi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında genel bilgi verilmesi, ders planı ve gereklilikleriNA
2Sergileme tasarımının tarihsel süreci, Sergileme tasarımında klasik, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlarNA
3Temel kavramlar, terminolojiNA
4Sergileme ürünleri taksonomisi, sergileme ürünleri tasarımında tasarımında kullanılan malzemeler, üretim yöntemleri ve üretim teknolojileri, video gösterimleri NA
5Tasarım süreci aşamaları NA
6Tasarım elemanları ve prensiplerNA
7Renk ve içerik ilişkisiNA
8Ara Sınav 1
9NA
10Sergileme ürünleri tasarımında üretime yönelik maket yapım malzemeleri ve teknikleri NA
11Sergileme ürünleri tasarımıyla reklam sektörü ve marka kimliği arasındaki ilişkinin incelenmesiNA
12Ara Sınav 2NA
13Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünlerinin incelenmesi; çok işlevli sergileme ürünleri, büyük ölçekli sergileme ürünleri ve fuar standlarının incelenmesiNA
14Yenilikçi yaklaşımların incelenmesi, teknoloji odaklı sergileme ürünleri, interaktif sergileme ürünleriNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati123
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev38
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)29
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok