Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Tasarım ve GirişimcilikGRA425022200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüKader SÜRMELİ
Dersi Veren(ler)Kader SÜRMELİ
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDerste temel olarak “girişimcilik” ve yeni bir işletme kurma kararının nasıl alınması gerektiği konuları işlenmektedir. Operasyonel olarak karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar ile küçük işletmelerdeki ilişkilerin yapısı bu dersin konu başlıklarıdır.
Dersin İçeriğiGirişimcilik ile ilgili kavramlar. Tasarım alanında girişimcilikte yaratıcılık ve yenilikçilik. Buluş, marka ve tasarımların korunması. Girişimcilikte iş fikirleri, iş planı hazırlama, iş planı yönetimi, pazarlama, finans ve üretim planları. Girişimcilik öyküleri ve örnek olay incelemeleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Thomas W. Zimmerer, Norman M. Scarborough, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2005
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Dersin sonunda öğrenci iyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini, girişimcinin belli başlı kişilik özelliklerini tanımlayabilecektir.
  2. Öğrenci yeni bir işletme kararını verirken bir girişimcinin nasıl hareket ettiğini değerlendirebilecektir.
  3. Öğrenci girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklayabilecektir.
  4. Öğrenci global ekonomide girişimciliğin önemini değerlendirebilecektir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Girişimciliğin TemelleriNA
2Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden GerçeğeNA
3Stratejik Yönetim ve GirişimciNA
4Farklı İşletme Çeşitleri ve AcentelikNA
5Varolan bir İşletmeyi Satın AlmakNA
6Yönetim Başarısı için Güçlü bir Pazarlama Planı OluşturmakNA
7E-Ticaret ve GirişimcilikNA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9NA
10Doğru Yeri ve Planlamayı SeçmeNA
11Küresel Bakış Açısı ile GirişimcilikNA
12Ara Sınav 2NA
13Büyümekte olan Şirketi Yönetmek ve PlanlamakNA
14Büyümekte olan Şirketi Yönetmek ve PlanlamakNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer62
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok