Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Sesli Müziğe Giriş | ITB1680 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Sait Özervarlı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ders formal müzik eğitimi çok az olan veya hiç olmayan tüm öğrencilere müzik öğeleri, besteciler, besteler, formlar, dönemler, stiller ve türler üzerinden müzik dünyasını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin amacı öğrencinin kültürel farkındalığını ve takdirini müzik üzerinden sağlamaktır. Bu bağlamda dersin içeriğinde işlenecek konular şu şekildedir: Müziği dinlemek, konser adabı, icracılık, batı müziği çalgıları, orkestra, şefin rolü, oda müziği toplulukları, müzikal dönemler, stiller, müziğin toplumsal fonksiyonu, tarih boyunca müzik ve Türkiye’de müzik. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Batı Sanat Müziğinin temel unsurlarını, araçlarını ve bestecilerini belirleme yeteneğini geliştirmek
- Batı Sanat Müziğinin altı stil dönemini karşılaştırabilmek, sınıfta tartışılan önde gelen bestecileri ve en ünlü kompozisyonlarını, literatürün öne çıkan eserlerini tanıyabilmek.
- Batı Sanat Müziğinin seçkin örnekleri arasında işitsel olarak ayrım yapabilme becerisini geliştirmek
- Tüm müzik türlerini teşvik ve takdir etmek, algısal dinleme yetisi geliştirmek
- Öğrencinin müzik ilintili ortamlarda rahat hissetmesini sağlamak, konser kültürünü geliştirmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
2 | Müziğin Öğeleri | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
3 | Müziğin Öğeleri | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
4 | Ortaçağ | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
5 | Rönesans | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
6 | Barok Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
7 | Barok Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Rokoko | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
10 | Klasik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
11 | Klasik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
12 | Romantik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
13 | Romantik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
14 | Türkiye’de Müzik | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|