Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Sesli Müziğe Giriş | ITB1680 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Sait Özervarlı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ders formal müzik eğitimi çok az olan veya hiç olmayan tüm öğrencilere yöneliktir. Öğrenciye müzik öğeleri, besteciler, besteler, formlar, dönemler, stiller ve türler üzerinden müzik dünyasını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Dinleme örnekleri, sınıf tartışmasının öne çıkan noktalarını göstermek için kullanılan sınıf çalışmasının ayrılmaz bir parçası olacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin amacı öğrencinin kültürel farkındalığını ve takdirini müzik üzerinden sağlamaktır. Bu bağlamda dersin içeriğinde işlenecek konular şu şekildedir: Müziği dinlemek, konser adabı, icracılık, batı müziği çalgıları, orkestra, şefin rolü, oda müziği toplulukları, müzikal dönemler, stiller, müziğin toplumsal fonksiyonu, tarih boyunca müzik ve Türkiye’de müzik. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Batı Sanat Müziğinin temel unsurlarını, araçlarını ve bestecilerini belirleme yeteneğini geliştirmek
- Batı Sanat Müziğinin altı stil dönemini karşılaştırabilmek, sınıfta tartışılan önde gelen bestecileri ve en ünlü kompozisyonlarını, literatürün öne çıkan eserlerini tanıyabilmek.
- Batı Sanat Müziğinin seçkin örnekleri arasında işitsel olarak ayrım yapabilme becerisini geliştirmek
- Tüm müzik türlerini teşvik ve takdir etmek, algısal dinleme yetisi geliştirmek, müzik ilintili ortamlarda rahat hissetmek, konser kültürü geliştirmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
2 | Müziğin Öğeleri | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
3 | Müziğin Öğeleri | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
4 | Ortaçağ | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
5 | Rönesans | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
6 | Barok Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
7 | Barok Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Rokoko | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
10 | Klasik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
11 | Klasik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
12 | Romantik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
13 | Romantik Dönem | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
14 | Türkiye’de Müzik | Ders kaynaklarından ilgili okumalar |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|