Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kişiliğin Gelişimi ve Uyum Problemleri | PDR5206 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin Deniz |
Dersi Veren(ler) | Seher Merve Erus |
Asistan(lar)ı | Yağmur Kaya |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kişilik, ruh sağlığı uyum ve normal-normaldışı kavramları arasındaki ilişkiyi anlayabilme, kişilik gelişimini etkileyen faktörleri açıklayabilmedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı, kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kişilik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Öğrenciler kişiliğin alt yapılarını açıklar.
- Öğrenciler kişilik gelişimini etkileyen faktörleri betimler.
- Öğrenciler kişilik kuramlarını açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: İnsanı Anlama Çabaları ve Kavramlar: Kişilik, Ruh Sağlığı, Uyum, Normal Ve Normaldışı | İlgili kaynakların okunması |
2 | Sigmund Freud: Psikanaliz | İlgili kaynakların okunması |
3 | Alfred Adler: Bireysel Psikoloji | İlgili kaynakların okunması |
4 | Carl Gustav Jung: Analitik Psikolojisi | İlgili kaynakların okunması |
5 | Karen Horney: Nevrozlar ve İnsan Gelişimi | İlgili kaynakların okunması |
6 | Erich Fromm: Özgürlükten Kaçış | İlgili kaynakların okunması |
7 | Harry Stack Sullivan: Kişiler Arası İlişkiler Kuramı & Erik H. Erikson: İnsanın Sekiz Çağı | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Burrhus Frederick Skinner: Radikal Davranışçılık & b. Neal E. Miller ve John Dollard: Eklektik Davranışçı Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması |
10 | Albert Bandura: Sosyal Bilişsel Kuram | İlgili kaynakların okunması |
11 | Hans J. Eysenck: Biyoloji Temelli Faktör Analitik Ayırıcı Özellik Kuramı | İlgili kaynakların okunması |
12 | Robert R. McCrea ve Paul T. Costa: Beş Faktör Kuramı | İlgili kaynakların okunması |
13 | Carl Ransom Rogers: Birey Merkezli Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması |
14 | Abraham H. Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı | İlgili kaynakların okunması |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 48 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|