Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | PDR5209 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin Deniz |
Dersi Veren(ler) | M. Engin Deniz, Ceymi Doenyas |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu Dersin Amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda araştırma yapmaları ve sunmalarıdır. Bu derste öğrenciler, psikolojik danışma ve rehberlik alanında güncel ve önemli bir konu belirleyerek o konudaki bilimsel kaynakların seçilmesi, onların doğru bir şekilde özetlenmesi, bulgularının sentezlenerek analiz edilmesi konusunda çalışacak ve sonrasında bu analiz doğrultusunda bilime ve alana yönelik öneriler geliştireceklerdir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda araştırma yapmaları ve sunmaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler gözlem ve psikoterapileri planlar.
- Öğrenciler rehberlik ve psikolojik danışma etkinliklerinin uygulanmasını organize eder.
- Öğrenciler aile ve okul ilişkisini değerlendirir.
- Öğrenciler okuldaki okuldaki önemli ve önemsiz davranış problemlerinin etki alanlarını gözlemler ve açıklar ve dersin yönetimi ve sınıfın kontrol becerisini oluşturur.
- Öğrenciler psikolojik danışma tekniklerinin etkililiğini değerlendirir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminerde Bilimsellik | |
2 | Konu Seçimi ve Sunum Hazırlığı Hakkında Önemli Noktalar | |
3 | Etkili Sunum Hazırlama Yöntemleri | |
4 | Kaynak Türlerinin Değerlendirilmesi | |
5 | PDR Alanına Uygun, Güncel Konuların Belirlenmesi | |
6 | Konularla Doğrudan Alakalı Bilimsel Kaynakların Seçilmesi | |
7 | Kaynakların Doğru ve Sunum Formatına Uygun Analiz Edilmesinin Teknikleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Konunun Öneminin Belirlenmesi ve İfade Edilmesi | |
10 | Konuda Yer Alan Belli Başlı Terimlerin Tanımları ve Açıklamaları | |
11 | Seçilen Araştırma Makalelerinin Değişkenleri, Ölçüm Yöntemleri ve Bulgularının Yalın ve Anlaşılır Şekilde Sunulması | |
12 | Makalelerin Bulgularının Birbiriyle Kıyaslanarak Sentezlenmesi | |
13 | Bulgu Sentezine Öğrencinin Kendi Yorum ve Analizini Getirmesi | |
14 | Bulgu Sentezinden Yola Çıkarak Bilime ve Alana Yönelik Öneriler Geliştirilmesi | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 48 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|