Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Pozitif Psikoterapi | PDR5214 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Engin Deniz |
Dersi Veren(ler) | Ali Eryılmaz |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma sürecinde pozitif psikoterapiyle ilgili bilgi sahibi olmalarını ve pozitif psikoterapide kendi kendine yardım konusunun öğrencilere yararlı olmasını sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Denge modelinin temel kavramları; anahtar çatışmalar, temel çatışmalar;pozitif psikoterapi teknikleri; pozitif psikoterapinin basamakları; Wiesbaden pozitif psikoterapi ölçeği; ve önleyici eğitim programlarının hazırlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler pozitif psikoterapinin temel kavramlarını bilir.
- Öğrenciler pozitif psikoterapi teknikleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
- Öğrenciler pozitif psikoterapinin aşamalarını bilir.
- Öğrenciler pozitif psikoterapideki denge modelini bilir.
- Öğrenciler pozitif psikoterapiyi önleyici programlara uygulayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kural ve gereklilikleri. | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Pozitif psikoterapinin temel kavramları | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Pozitif psikoterapide denge modeli | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Birincil ve ikincil yetenekler | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Pozitif psikoterapide ilk görüşme | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Pozitif psikoterapide kullanılan teknikler | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Pozitif psikoterapinin aşamaları | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Pozitif psikoterapide kendi kendine yardım | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Pozitif psikoterapide ölçme ve değerlendirme | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Pozitif psikoterapide öykü ve metafor kullanımı | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Pozitif psikoterapi ve rehberlik hizmetleri | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Pozitif psikoterapinin okullarda önleyici olarak kullanılması | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Pozitif psikoterapinin okullarda önleyici olarak kullanılması | İlgili kaynakların okunması. |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 48 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 32 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|