Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Değer Yaratma ve Entegre Raporlama | ISL6160 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Güler Aras |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, entegre düşünceye dayalı olarak çerçevesi oluşturulan, entegre raporlama düzeninin, kurumların sürdürülebilir değer yaratma süreçlerindeki rolü ve önemini teorik ve ampirik temellerde ortaya koymaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Entegre Düşünce ve Sürdürülebilir Değer Yaratma İlişkisinin Teorik Temelleri; Finansal ve Finansal Olmayan Bilgi İlişkisi; Firma Değeri ve Entegre Kurumsal Performans; Kurumsal Raporlamanın Gelişimi: Finansal olmayan bilginin raporlanması; Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi ; Kılavuz İlkeler ve İçerik Ögeleri; Önemlilik ve Stratejik Odak Çalışması; Değer Yaratma Sürecinin Modellenmesi: Sürdürülebilir İş Modeli; Çoklu Sermaye Ögelerinin Belirlenmesi ve Ölçümü; Kurumsal Risk Yönetimi Aracı Olarak Entegre Raporlama: Performans Göstergelerinin Belirlenmesi ve Gelecek Öngörülerinin Oluşturulması; Entegre Raporlamada Güvence Denetimi; Dünyada Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi; KOBİ, Kamu ve STK’larda Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi; Türkiye’de Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Entegre düşünce ve entegre raporlamanın, kurumların sürdürülebilir değer yaratma sürecindeki rolünü ve önemini teorik temelleriyle açıklayabilecektir.
- Finansal ve finansal olmayan performans göstergelerini analiz ederek firma değeri üzerindeki etkilerini değerlendirebilecektir.
- Uluslararası entegre raporlama çerçevesi, kılavuz ilkeler ve içerik ögelerini açıklayabilecek ve entegre rapor hazırlama sürecini değerlendirebilecektir.
- Çoklu sermaye ögelerini tanımlayarak, sürdürülebilir iş modelleriyle ilişkilendirilmiş değer yaratma sürecini modelleyebilecektir.
- Türkiye ve dünyadan seçilmiş örneklerle entegre raporları analiz edebilecek ve bu uygulamaların farklı sektörlerdeki yansımalarını tartışabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
PÇ-8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Entegre Düşünce ve Sürdürülebilir Değer Yaratma İlişkisinin Teorik Temelleri | Eccles vd. 2014; King, M. and Roberts, L. 2013; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
2 | Finansal ve Finansal Olmayan Bilgi İlişkisi | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2010. |
3 | Firma Değeri ve Entegre Kurumsal Performans | Atkins, J. and Atkins, B. 2016; Aras ve Ugurlu, 2015. |
4 | Kurumsal Raporlamanın Gelişimi: Finansal olmayan bilginin raporlanması | Aras ve Ugurlu, 2015; King, M. and Atkins, J. 2016; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
5 | Sürdürülebilirlik Raporlaması ve Finansal Performans İlişkisi | Aras ve Ugurlu, 2015; King, M. and Atkins, J. 2016. |
6 | Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi | Aras ve Ugurlu, 2015; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
7 | Önemlilik ve Stratejik Odak Çalışması | Eccles vd. 2014; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Değer Yaratma Sürecinin Modellenmesi: Sürdürülebilir İş Modeli | Eccles vd. 2014; King, M. and Roberts, L. 2013; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
10 | Çoklu Sermaye Ögelerinin Belirlenmesi ve Ölçümü | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2014; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
11 | Kurumsal Risk Yönetimi Aracı Olarak Entegre Raporlama: Performans Göstergelerinin Belirlenmesi ve Gelecek Öngörülerinin Oluşturulması | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2014; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
12 | Entegre Raporlamada Güvence Denetimi | Aras ve Ugurlu, 2015; Eccles vd. 2010; IIRC Uluslararası Entegre Raporlama Çerçevesi. |
13 | Dünyada Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi | |
14 | KOBİ, Kamu ve STK’larda Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi | |
15 | Türkiye’de Entegre Raporlama: En iyi entegre rapor örneklerinin incelenmesi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 25 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|