Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Simülasyon Teknikleri | MAT5144 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Yüksek Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Matematik ABD Matematik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fatma Tiryaki |
Dersi Veren(ler) | Fatma Tiryaki |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Modelleme, simülasyon dilleri, geçerlilik ve çıktı veri analizi de dahil olmak üzere bir simülasyon çalışmasının tüm önemli yönlerini, olasılık, istatistik ve bilgisayar programlamayı kullanarak güncel bir şekilde ele almak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel Simülasyon Modellemesi: Kesikli Olay Simülasyonu, Sürekli Simülasyon, Birleştirilmiş Kesikli-Sürekli Simülasyon, Monte Carlo Simülasyonu, Simülasyon Dilleri, Temel Olasılık ve İstatistik Bilgileri, Girdilerin Olasılık Dağılımının Seçimi, Rassal Sayı Üreteçleri, Rassal Değişkenler Üretme, Tek Bir Sistem için Çıktı Veri Analizi, Alternatif Sistemlerin Karşılaştırılması için İstatistik Teknikler, Simülasyon Modellerinin Geçerliliği. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler simülasyon modellerinin nasıl işlediğini öğreneceklerdir.
- Öğrenciler aynı zamanda modellerin sınırlandırmalarını, varsayımlarını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler modellerin özel uygulama alanlarını tanıyacaklardır.
- Öğrenciler gerçek hayattaki problemlere zaman kazandıran, eksiksiz, esnek, ekonomik, güvenilir, kolay anlaşılır ve kullanımı kolay çözümler üreteceklerdir.
- Öğrenciler modelleri formüle ederek bilgisayar desteğiyle çözebilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Simülasyon Modellemesi: Kesikli Olay Simülasyonu, Sürekli Simülasyon | Ders Kitabı (Ch.1) |
2 | Birleştirilmiş Kesikli-Sürekli Simülasyon | Ders Kitabı (Ch.1) |
3 | Monte Carlo Simülasyonu | Ders Kitabı (Ch.1) |
4 | Simülasyon Dilleri | Ders Kitabı (Ch.3) |
5 | Temel Olasılık ve İstatistik Bilgileri | Ders Kitabı (Ch.4) |
6 | Girdilerin Olasılık Dağılımının Seçimi | Ders Kitabı (Ch.5) |
7 | Girdilerin Olasılık Dağılımının Seçimi | Ders Kitabı (Ch.5) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Rassal Sayı Üreteçleri | Ders Kitabı (Ch.6) |
10 | Rassal Sayı Üreteçleri | Ders Kitabı (Ch.6) |
11 | Rassal Değişkenler Üretme | Ders Kitabı (Ch.7) |
12 | Tek Bir Sistem için Çıktı Veri Analizi | Ders Kitabı (Ch.8) |
13 | Alternatif Sistemlerin Karşılaştırılması için İstatistik Teknikler | Ders Kitabı (Ch.9) |
14 | Simülasyon Modellerinin Geçerliliği | Ders Kitabı (Ch.10) |
15 | Simülasyon Modellerinin Geçerliliği | Ders Kitabı (Ch.10) |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|