Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Doğaçlama | MTP3251 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bekir Şahin Baloğlu |
Dersi Veren(ler) | Bekir Şahin Baloğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İmprovizasyon. |
---|---|
Dersin İçeriği | İmprovizasyon'a yaklaşım. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler doğaçlama konusunda yeterli bilgiye sahip olurlar; Özgür doğaçlama yetisine de kavuşurlar.
- Sesler arasındaki ilişki, zamanlama, uzun-kısa sesler, sessizlik, ses şiddeti gibi argümanları öğrenirler.
- Çok boyutlu algılama, tasarlama ve uygulama becerisini geliştirirler.
- Ulusal ve uluslararası değerlerin bilincinde, somut ve soyut kavramlar hakkında yaratıcı düşünen, yenilikçi ve özgün çalışmalara dönüştürebilen müzisyenler olurlar.
- 'Doğaçlama kalıplarıyla doğaçlama' ve 'tamamen doğaçlama' yetileri gelişir ve bu müzikleri ayırt edebilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmprovizasyon üzerine yaklaşımlar | NA |
2 | Teori ve pratik | NA |
3 | Tarihsel, estetik ve teknik yaklaşımlar | NA |
4 | Farklı yaklaşımları entegre etmek üzerine çalışmalar | NA |
5 | Çok boyutlu algılama ve pratikte uygulamalar | NA |
6 | Kişisel yaklaşım üzerine çalışmalar | NA |
7 | Abstrakt Konseptler üzerine çalışmalar | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
10 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
11 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
12 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
13 | İmprovize üzerine çalışmalar | NA |
14 | Özgür doğaçlama | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|