Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Pozitif Örgütsel Davranışta Seçilmiş Konular | ISL6161 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emel Esen |
Dersi Veren(ler) | Emel Esen |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, çalışma yaşamında pozitif özellik, durum, tutum ve davranışların incelenmesi, bu pozitif bakışın çalışanların pozitif davranışlarının arttırılması, geliştirilmesi, ölçülmesi ve performans ile ilişkisinin kurulmasına yönelik olarak ele alınmasıdır. Bu doğrultuda, öğrenci bilincinin arttırılması ve edinilen bilgilerin çalışma hayatına aktarılması hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Pozitif psikoloji, pozitif örgütsel davranış, psikolojik sermaye, mutluluk, karakter güçleri, erdemler, pozitif insan kaynakları, yaşam kalitesi, esenlik |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Raises awareness about the orientation toward the positive without neglecting the negative.
- Explains how the perspective of positive psychology is addressed in working life.
- Draws attention to the topics and theories of positive organizational behavior.
- Understands and discusses the potential positive outcomes of a positive orientation.
- Supports development and progress in promoting positivity in the workplace.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Pozitif Psikolojiye Bakış | Seligman, M. E., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive psychology: An introduction. In Flow and the foundations of positive psychology (pp. 279-298). Springer, Dordrecht. |
2 | Pozitif Psikolojinin Temelleri | Linley, P. A ve Joseph, S. (2004), Positive Psychology in Practice, Wiley&Sons. |
3 | Pozitif Örgüt Okulu ve Pozitif Örgütsel Davranışa Giriş | J. E. Dutton, R. E. Quinn ve K. Cameron (2003), Positive Organizational Scholarship: Foundations of a New Discipline |
4 | Pozitif Örgütsel Davranışta Nitel ve Nicel Araştırmalar | D. Nelson ve C. L. Cooper (2007), Positive Organizational Behavior, Sage Publications, London. |
5 | Psikolojik Sermayeyi Açıklayan Sosyal ve Bilişsel Mekanizmalar | Luthans, F., Youssef, C. M., & Avolio, B. J. (2007). Psychological capital: Developing the human competitive edge, Oxford: Oxford University Press |
6 | Otantik Mutluluk ve Mutluluk Araştırmaları | Seligman, M. E. (2004), Authentic Happiness: Using the New Positive Psychology to Realize your Potential for Lasting Fulfillment, |
7 | Karakter Güçleri ve Erdemler | Peterson, C. ve Seligman, M. E. (2004), Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification, Oxford University Press. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | İşyerinde Bağışlayıcılık ve Mizah | D. Nelson ve C. L. Cooper (2007), Positive Organizational Behavior, Sage Publications, London. Doosje, S. (2010). Sense of humor at work: assessment and associations with health. Utrecht University. |
10 | Pozitif İnsan Kaynakları Uygulamaları | Luthans, F., Youssef, C. M., & Avolio, B. J. (2007). Psychological capital: Developing the human competitive edge, Oxford: Oxford University Press |
11 | Yaşam Kalitesi ve Tatmini | D. Nelson ve C. L. Cooper (2007), Positive Organizational Behavior, Sage Publications, London. |
12 | Zihinsel Sağlık ve Esenlik | Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 57(6), 1069. |
13 | İş Hayatında Azim ve Kararlılık | Duckworth, A. L., & Quinn, P. D. (2009). Development and validation of the Short Grit Scale (GRIT–S). Journal of personality assessment, 91(2), 166-174. |
14 | Kültürlere Göre Pozitif Araştırmalar, Pozitife Yönelimin Sonuçları: Bireysel ve Örgütsel Sonuçlar | Luthans, F., Youssef-Morgan (2017), C.M. Psychological Capital: An Evidence Based Approach, Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior |
15 | Dönem sonu değerlendirme | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|