Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kavramlar Tarihi | TAR5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | A. Teyfur Erdoğdu |
Dersi Veren(ler) | A. Teyfur Erdoğdu |
Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
Dersin Amacı | Zihni ve maddi dünyamızın tamamını büyük oranda kavramlarla inşa ve idrak ettiğimizi ve kavramların tamanının tarihsel olduğunu öğrenmek. Bu inşa ve idrak edişte kavramların sınırlılığını görmek. Muhtelif türden sınırlılıklarının bilincine varmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kavram yapımı (kavramsallaştırma), kavramların kapsamlılığı ve sınırlılıklarını uygulamayla görmek. Köklü ve/ya yeni çeşitli kavramlardan yola çıkarak bunların zaman ve mekan içinde geçirdikleri anlam değişimlerini ele almak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bütün kavramların tarihselliğini ve muhtelif sınırlılıklarını öğrenerek geçmişte ve günümüzde mümkün dünyaların varlık bilgisine sahip olmak en önemli öğrenim çıktısıdır. Diğer bir çıktı kavramların da bir tarihi olduğunu öğrenmek ve ezeli ve ebedi olmadıklarını idrak ederek dünyayı tahlil edişte da
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Dersin ana konularının tanıtılması |
2 | Kavramlar ve kökenbilim ilişkisi | A. Teyfur Erdoğdu, “Kavramlar Tarihi: Kavram ve Kavramsallastirmada Uc Iddia. Esanlamliligin Imkansizligi, Cevrilemezlik ve Kavramsal Dakiklik”, Kavram Gelistirme. Sosyal Bilimlerde Yeni Imkanlar, eds. K. B. Tiryaki ve L. Sunar, Nobel Yay., Ankara, ss. 49-104, 2016. |
3 | Kavramların tarihle olan ilişkisi | History of Concepts: Comparative Perspectives. Eds. I. Hampsher-Monk, K. Tilmans &, F. van Vree, Amsterdam 1998. Begriffsgeschichte, Diskursgeschichte, Metapherngeschichte, ed Hans Erich Bödecker, Göttingen 2002. |
4 | Kavramların felsefe ile olan ilişkisi | Birger Hjørland, “Concept Theory”, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(8), 2009: 1519-1536. Historische Semantik und Begriffsgeschichte, ed. Reinhart Koselleck, Stuttgart 1979. Begriffsgeschichte im Umbruch?, ed. Ernst Müller, Hamburg 2004. |
5 | Kavramların tarihselliği | Reinhart Koselleck, Begriffsgeschichten, Frankfurt am Main 2006. |
6 | Ele alınacak örnek kavramların tespiti. Araştırma yaparken kullanılacak kaynakların tanıtımı. İşbölümü. | |
7 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
10 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
11 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
12 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
13 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
14 | Elde edilen sonuçların sunumu, çalışan kavramın zamansal ve mekansal süreç içinde geçirdiği anlam değişimi ve bu değişim üzerine inşa edilen dünyanın çözümlemesi | |
15 | Genel Değerlendirme, Sonuç | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|