Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminin Kuramsal Temelleri | EGT6297 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim yönetimi alanındaki temel kuramsal yaklaşımları tarihsel, felsefi ve epistemolojik temelleriyle birlikte derinlemesine incelemek; öğrencilere çağdaş eğitim yönetimi kuramlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve bu kuramları güncel araştırmalar ve uygulamalar bağlamında yorumlama becerisi kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste eğitim yönetiminin kuramsal temelleri tarihsel, felsefi ve epistemolojik bağlamlarıyla ele alınır. Yönetim biliminin klasik, neo-klasik ve çağdaş kuramları ışığında eğitim sistemlerinin nasıl şekillendiği incelenir. Liderlik, örgüt teorileri, karar verme, güç, kültür ve etik gibi temel kavramlar derinlemesine analiz edilir. Ayrıca eleştirel kuram, postmodernizm ve feminist yaklaşımlar gibi alternatif bakış açıları üzerinden eğitim yönetimine ilişkin güncel tartışmalar değerlendirilir. Öğrencilerin, kuramsal bilgileri araştırma ve uygulama alanlarında kullanabilmeleri hedeflenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim yönetimi alanındaki temel kuramsal yaklaşımları tarihsel ve düşünsel bağlamda açıklar.
- Klasik, neo-klasik ve çağdaş yönetim kuramlarını eğitim uygulamalarıyla ilişkilendirir.
- Örgüt, liderlik, karar verme, kültür ve etik gibi temel kavramları kuramsal çerçevede analiz eder.
- Eleştirel, postmodern ve feminist yaklaşımlar gibi alternatif kuramları değerlendirerek farklı bakış açıları geliştirir.
- Eğitim yönetimi kuramlarını bilimsel araştırma süreçlerine ve politika analizlerine entegre eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Conceptual and Historical Framework of Educational Administration as a Field | |
2 | Classical Theories of Management and Their Reflections in Education (Scientific Management, Bureaucracy, Administrative Theory) | |
3 | Neo-Classical Theories: Human Relations Approach and Behavioral Theories | |
4 | Contemporary Management Theories: Systems Theory, Contingency Theory, and Complexity Theory | |
5 | Leadership Theories in Education: Transformational, Transactional, and Distributed Leadership | |
6 | Organizational Theories and Structural Analysis of Educational Institutions | |
7 | Decision-Making, Power, and Authority in Educational Organizations | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Organizational Culture, Climate, and Ethics in Education | |
10 | Critical Theory and Its Reflections in Educational Administration | |
11 | Postmodern and Post-Structuralist Approaches: Uncertainty, Meaning, and Identity | |
12 | Feminist Theories and Gender Perspectives in Educational Leadership | |
13 | Application of Theoretical Approaches to Educational Policy Analysis | |
14 | Integration of Theoretical Frameworks into Current Research | |
15 | Student Presentations and Class Discussions | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|