Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Eğitim Politikaları Analizi | EGT6216 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı ülkelerin eğitim politikalarını tarihsel, kültürel, ekonomik ve siyasal bağlamlarıyla karşılaştırmalı olarak incelemek; eğitim politikalarının oluşumu, uygulanması ve sonuçlarının eleştirel bir bakış açısıyla analiz edilmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders; eğitim politikalarının kuramsal temelleri, karşılaştırmalı politika analizi yöntemleri, eğitimde reform hareketleri, eşitsizlikle mücadele, özelleştirme, öğretmen politikaları, yükseköğretim düzenlemeleri, uluslararası kurumların (OECD, UNESCO, Dünya Bankası vb.) rolü gibi temaları kapsar. Bu ders, eğitim politikalarını ülkeler arası benzerlik ve farklılıklar çerçevesinde incelemeyi, küresel trendlerin yerel politikalar üzerindeki etkisini analiz etmeyi ve eleştirel karşılaştırma becerileri geliştirmeyi amaçlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitim politikası analizine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar.
- Öğrenciler, farklı ülkelerdeki eğitim politikalarını karşılaştırmalı olarak analiz eder.
- Öğrenciler, küresel ve yerel politika etkileşimlerini değerlendirir.
- Öğrenciler, uluslararası kurumların eğitim politikalarındaki etkisini tartışır.
- Öğrenciler, eleştirel politika karşılaştırmaları yaparak alternatif öneriler geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve karşılaştırmalı eğitim politikalarına giriş | Okumalar ve derse hazırlık |
2 | Eğitim politikası analizine kuramsal yaklaşımlar | Okumalar ve derse hazırlık |
3 | Karşılaştırmalı politika analizinde yöntemsel yaklaşımlar | Okumalar ve derse hazırlık |
4 | Küreselleşme ve eğitim politikalarının dönüşümü | Okumalar ve derse hazırlık |
5 | Eğitimde özelleştirme ve piyasa temelli reformlar | Okumalar ve derse hazırlık |
6 | Öğretmen politikalarının uluslararası karşılaştırması | Okumalar ve derse hazırlık |
7 | Eğitime erişim, eşitlik ve kapsayıcılık politikaları | Okumalar ve derse hazırlık |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yükseköğretim politikaları: Otonomi, kalite, finansman | Okumalar ve derse hazırlık |
10 | Uluslararası kuruluşların rolü (OECD, Dünya Bankası, UNESCO) | Okumalar ve derse hazırlık |
11 | Finlandiya, Singapur, Kanada gibi ülkelerde politika analizi | Okumalar ve derse hazırlık |
12 | Türkiye’nin eğitim politikalarının tarihsel dönüşümü | Okumalar ve derse hazırlık |
13 | Politika aktarımı, uyarlama ve direnç | Okumalar ve derse hazırlık |
14 | Eğitim politikalarının etkilerinin değerlendirilmesi | Okumalar ve derse hazırlık |
15 | Eleştirel karşılaştırmalı analiz ve politika önerileri | Okumalar ve derse hazırlık |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|