Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | EGT6205 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim yönetimi alanında ortaya çıkan çağdaş kuramsal yönelimleri ve uygulamaya yansımalarını incelemek; öğrencilerin geleneksel ve yeni yönetim paradigmaları arasındaki farkları analiz etmelerini ve eleştirel değerlendirme becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders; postmodernizm, karmaşıklık kuramı, öğrenen örgütler, sistem yaklaşımları, etik liderlik, anlam merkezli yönetim, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik gibi temalar üzerinden yeni yönetsel anlayışları kapsamaktadır. Bu ders, eğitim yönetimi alanındaki paradigmatik dönüşümleri ele alır. Kuramsal tartışmalarla birlikte, güncel uygulama örnekleri analiz edilerek çağın ihtiyaçlarına yanıt veren yönetim biçimlerinin geliştirilmesi hedeflenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Katılımcılar geleneksel yönetim/eğitim yönetimi yaklaşımlarını gözden geçirirler.
- Katılımcılar eğitim yönetimine dair yeni ve farklı yaklaşımları öğrenirler.
- Katılımcılar bu farklı yaklaşımların gerektirdiği araştırma yöntemlerini öğrenirler.
- Katılımcılar eğitim yönetiminde farklı yaklaşımların eğitim örgütlerinde nasıl uygulanacağını öğrenirler.
- Katılımcılar eğitim yönetiminde farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarıyla ilgili araştırmalar yapmayı öğrenirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve klasik-yeni paradigma farkları | Okumalar ve derse hazırlık |
2 | Postmodern yönetim anlayışı ve eğitim | Okumalar ve derse hazırlık |
3 | Karmaşıklık ve kaos kuramlarının eğitime yansımaları | Okumalar ve derse hazırlık |
4 | Öğrenen örgütler ve sürekli yenilenme | Okumalar ve derse hazırlık |
5 | Sistem yaklaşımı ve eğitimsel sistemlerin yönetimi | Okumalar ve derse hazırlık |
6 | Etik, ruhsal ve hizmetkâr liderlik | Okumalar ve derse hazırlık |
7 | Anlam merkezli liderlik ve örgütsel aidiyet | Okumalar ve derse hazırlık |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dijitalleşme ve eğitimde yönetim teknolojileri | Okumalar ve derse hazırlık |
10 | Sürdürülebilirlik ve çevresel sorumluluk | Okumalar ve derse hazırlık |
11 | Feminist ve çoğulcu yönetim yaklaşımları | Okumalar ve derse hazırlık |
12 | Eleştirel yönetim teorileri ve güç ilişkileri | Okumalar ve derse hazırlık |
13 | Duygusal zeka ve yönetsel farkındalık | Okumalar ve derse hazırlık |
14 | Geleceğin okul yöneticisi profili ve yeni beceriler | Okumalar ve derse hazırlık |
15 | Vaka analizleri ve güncel uygulamalar | Okumalar ve derse hazırlık |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|