Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Yönetiminin Felsefi Temelleri | EGT6206 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Erkan TABANCALI |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitim yönetimini oluşturan temel felsefi akımları, değer yönelimlerini ve ontolojik, epistemolojik, etik temelleri sorgulamak; eğitimde yönetsel karar alma süreçlerini eleştirel felsefi bir bakış açısıyla değerlendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders kapsamında klasik ve çağdaş felsefi akımlar, yönetim kuramlarıyla ilişkileri, insan doğası, bilgi kuramı, etik ilkeler, eğitimde özgürlük ve otorite gibi temel sorun alanları ile eğitimin ideolojik, kültürel ve politik yönleri ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitim yönetiminin temel felsefi yaklaşımlarını tanımlar ve açıklar.
- Öğrenciler, yönetim kararlarını felsefi, etik ve ideolojik temeller üzerinden analiz eder.
- Öğrenciler, eğitim örgütlerinde otorite, özgürlük, adalet gibi kavramları eleştirel biçimde tartışır.
- Öğrenciler, farklı felsefi perspektifleri eğitim liderliğiyle ilişkilendirir.
- Öğrenciler, kendi yönetsel değerlerini ve duruşlarını felsefi bir temele dayandırarak geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve eğitim yönetiminin felsefi yönü | Okumalar ve derse hazırlık |
2 | Felsefi düşünmenin doğası ve yöntemleri | Okumalar ve derse hazırlık |
3 | Ontoloji ve insan doğası üzerine tartışmalar | Okumalar ve derse hazırlık |
4 | Epistemoloji ve bilgi kuramları | Okumalar ve derse hazırlık |
5 | Ahlak felsefesi ve yönetsel etik | Okumalar ve derse hazırlık |
6 | Eğitimde özgürlük, otorite ve disiplin | Okumalar ve derse hazırlık |
7 | İdeoloji, kültür ve yönetim | Okumalar ve derse hazırlık |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Pragmatizm ve eğitim yönetimi (Dewey ve sonrası) | Okumalar ve derse hazırlık |
10 | Fenomenoloji, varoluşçuluk ve anlam arayışı | Okumalar ve derse hazırlık |
11 | Eleştirel teori ve yönetimde güç ilişkileri | Okumalar ve derse hazırlık |
12 | Feminist ve postkolonyal perspektifler | Okumalar ve derse hazırlık |
13 | Eğitimde adalet, eşitlik ve sorumluluk | Okumalar ve derse hazırlık |
14 | Felsefi temelli karar alma süreçleri | Okumalar ve derse hazırlık |
15 | Dönem değerlendirmesi ve tartışmalar | Okumalar ve derse hazırlık |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|