Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Yönetiminin Felsefi TemelleriEGT620637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüAydın Balyer
Dersi Veren(ler)Erkan TABANCALI
Asistan(lar)ıİrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN
Dersin AmacıBu dersin amacı, eğitim yönetimini oluşturan temel felsefi akımları, değer yönelimlerini ve ontolojik, epistemolojik, etik temelleri sorgulamak; eğitimde yönetsel karar alma süreçlerini eleştirel felsefi bir bakış açısıyla değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiDers kapsamında klasik ve çağdaş felsefi akımlar, yönetim kuramlarıyla ilişkileri, insan doğası, bilgi kuramı, etik ilkeler, eğitimde özgürlük ve otorite gibi temel sorun alanları ile eğitimin ideolojik, kültürel ve politik yönleri ele alınacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • The Ethics of School Administration-Strike, Haller & Soltis
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, eğitim yönetiminin temel felsefi yaklaşımlarını tanımlar ve açıklar.
  2. Öğrenciler, yönetim kararlarını felsefi, etik ve ideolojik temeller üzerinden analiz eder.
  3. Öğrenciler, eğitim örgütlerinde otorite, özgürlük, adalet gibi kavramları eleştirel biçimde tartışır.
  4. Öğrenciler, farklı felsefi perspektifleri eğitim liderliğiyle ilişkilendirir.
  5. Öğrenciler, kendi yönetsel değerlerini ve duruşlarını felsefi bir temele dayandırarak geliştirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ders tanıtımı ve eğitim yönetiminin felsefi yönüOkumalar ve derse hazırlık
2Felsefi düşünmenin doğası ve yöntemleriOkumalar ve derse hazırlık
3Ontoloji ve insan doğası üzerine tartışmalarOkumalar ve derse hazırlık
4Epistemoloji ve bilgi kuramlarıOkumalar ve derse hazırlık
5Ahlak felsefesi ve yönetsel etikOkumalar ve derse hazırlık
6Eğitimde özgürlük, otorite ve disiplinOkumalar ve derse hazırlık
7 İdeoloji, kültür ve yönetimOkumalar ve derse hazırlık
8Ara Sınav 1
9Pragmatizm ve eğitim yönetimi (Dewey ve sonrası)Okumalar ve derse hazırlık
10Fenomenoloji, varoluşçuluk ve anlam arayışıOkumalar ve derse hazırlık
11Eleştirel teori ve yönetimde güç ilişkileriOkumalar ve derse hazırlık
12Feminist ve postkolonyal perspektiflerOkumalar ve derse hazırlık
13Eğitimde adalet, eşitlik ve sorumlulukOkumalar ve derse hazırlık
14Felsefi temelli karar alma süreçleriOkumalar ve derse hazırlık
15 Dönem değerlendirmesi ve tartışmalarOkumalar ve derse hazırlık
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer154
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)119
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)118
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok