Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Demokratik Eğitim Yaklaşımları | EGT6201 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Mithat KORUMAZ |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimin demokratikleşmesi sürecini tarihsel, felsefi ve pedagojik bağlamda ele alarak; demokratik okul kültürü, katılımcı yönetim, eşitlik, eleştirel düşünme ve vatandaşlık eğitimi gibi kavramlar üzerinden demokratik eğitim yaklaşımlarını derinlemesine tartışmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders, demokratik eğitim kuramları, okulda demokrasi uygulamaları, öğretmen ve öğrenci rolleri, çoğulculuk, toplumsal cinsiyet eşitliği, kültürel çeşitlilik, müfredatın demokratikleştirilmesi ve eleştirel pedagoji gibi konuları kapsamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, demokratik eğitim yaklaşımlarının kuramsal temellerini açıklar.
- Öğrenciler, okul ve sınıf düzeyinde demokrasi uygulamalarını analiz eder.
- Öğrenciler, eğitimin eşitlik, adalet ve katılım ilkeleriyle nasıl yapılandırılabileceğini değerlendirir.
- Öğrenciler, demokratik öğrenme ortamlarını tasarlamak için eleştirel pedagojik yaklaşımları uygular.
- Öğrenciler, eğitimde demokrasiye dair güncel tartışmaları eleştirel bir bakışla yorumlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve demokrasi kavramına giriş | Okumalar ve derse hazırlık |
2 | Demokratik eğitim kuramlarının tarihsel gelişimi | Okumalar ve derse hazırlık |
3 | John Dewey ve deneyim temelli eğitim | Okumalar ve derse hazırlık |
4 | Eleştirel pedagoji ve Paulo Freire | Okumalar ve derse hazırlık |
5 | Katılımcı okul yönetimi ve öğrenci temsiliyeti | Okumalar ve derse hazırlık |
6 | Demokratik sınıf kültürü ve öğretmen rolleri | Okumalar ve derse hazırlık |
7 | Eşitlik, adalet ve kapsayıcılık ilkeleri | Okumalar ve derse hazırlık |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Toplumsal cinsiyet ve eğitimde demokrasi | Okumalar ve derse hazırlık |
10 | Kültürel çeşitlilik, çoğulculuk ve müfredat | Okumalar ve derse hazırlık |
11 | Eleştirel düşünme ve demokratik yurttaşlık eğitimi | Okumalar ve derse hazırlık |
12 | Baskıcı yapılar karşısında eğitimde direniş | Okumalar ve derse hazırlık |
13 | Alternatif okullar ve demokratik okul örnekleri | Okumalar ve derse hazırlık |
14 | Dijital çağda demokratik öğrenme ortamları | Okumalar ve derse hazırlık |
15 | Dönem değerlendirmesi ve vaka tartışmaları | Okumalar ve derse hazırlık |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|