Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Yönetimi | EGT6218 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Balyer |
Dersi Veren(ler) | Erkan TABANCALI |
Asistan(lar)ı | İrem Demir Arıcı, Zehra YALÇIN |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, okul yönetiminin kuramsal ve pratik boyutlarını derinlemesine analiz ederek; okul liderliğini, örgütsel süreçleri, karar alma mekanizmalarını ve paydaş ilişkilerini eleştirel bir bakışla değerlendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders; okulun bir örgüt olarak yapısı, yönetim kuramlarıyla ilişkisi, liderlik modelleri, karar alma süreçleri, insan kaynakları yönetimi, okul kültürü, değişim yönetimi, değerlendirme, denetim ve okulun çevresiyle ilişkilerini kapsar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Okul Yönetiminin Eğitim Yönetimi İçindeki Yeri Ve Önemini bilir
- Okulun Amaçlarını bilir
- Etkili Okul Yöneticilerinin özelliklerini bilir
- Okul Merkezli Yönetimi bilir
- Eğitim Programlarının, Öğrenci Hizmetlerinin, İşgören Hizmetlerinin, Genel Hizmetlerin, Okul Bütçesinin, Okul Çevre İlişkisinin Yönetimini bilir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve okul yönetimine giriş | Okumalar ve derse hazırlık |
2 | Okulun örgütsel yapısı ve rolleri | Okumalar ve derse hazırlık |
3 | Klasik ve çağdaş yönetim kuramları | Okumalar ve derse hazırlık |
4 | Okul liderliği ve liderlik yaklaşımları | Okumalar ve derse hazırlık |
5 | Karar alma süreçleri ve problem çözme | Okumalar ve derse hazırlık |
6 | İnsan kaynakları yönetimi ve öğretmen motivasyonu | Okumalar ve derse hazırlık |
7 | Okul kültürü, iklimi ve örgütsel bağlılık | Okumalar ve derse hazırlık |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Değişim yönetimi ve yenilikçilik | Okumalar ve derse hazırlık |
10 | Okul değerlendirme ve denetim süreçleri | Okumalar ve derse hazırlık |
11 | Aile-okul-toplum ilişkileri | Okumalar ve derse hazırlık |
12 | Etik liderlik ve hesap verebilirlik | Okumalar ve derse hazırlık |
13 | Kriz yönetimi ve okul güvenliği | Okumalar ve derse hazırlık |
14 | Dijitalleşme ve okul yönetiminde teknolojik dönüşüm | Okumalar ve derse hazırlık |
15 | Dönem değerlendirmesi ve tartışmalar | Okumalar ve derse hazırlık |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 19 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|